Uploaded September 7, 2018

Recorded September 2018

1.7
3.4

near Suc-et-Sentenac, Occitanie (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Port de Lers ou de Massat. Per arribar agafarem la carretera que surt de Vicdessos i puja al Port de Lers.

Seguirem el camí que marxa tot pujant en direcció al sud, per la cara de Ponent del filat del bestiar. És un camí fressat i senyalitzat amb pintura vermella i groga que ens pujarà a trobar un Coll sense nom. Aquí el camí enfila la direcció sud-est per pujar a trobar el Cortal Bezuge on trobem un petit refugi de fusta.
El creuarem i enfilarem la pujada al Pic de Girantes o de Mont Ceint. La baixada la farem per la cara sud seguint força el caire de la carena per arribar al Port de Saleix on trobem el GR 10 (senyals de pintura vermella i blanca) que seguirem.
El camí ens pujarà a trobar l'Etang d'Alate. El creuarem i seguirem fins trobar una cruïlla de camins al cim d'una collada. En direcció al sud-oest puja el camí (pintura groga) que va al Pic Rouge de Bassiès. Podeu veure:

Refuge de Bassiès-Pic des Planes-Pic de la Fouradade-Pic Rouge de Bassiès-La Raspe-Aparcament de l' Artigue

Deixarem el camí del Pic Rouge de Bassiès i seguirem com uns 10 metres on trobem una nova cruïlla. Aquí deixarem el camí que baixa a la Vall de Bassiès i seguirem el que marxa planejant en direcció al sud-oest que ens portarà en un petit mirador, que queda a uns 100 metres de la cruïlla. D'aquí es pot gaudir de tota la Vall de Bassiès (els seus llacs, el refugi, ...).
La tornada la farem desfent el camí de l'anada fins a l'aparcament del Port de Lers.

Cartografia Editorial Alpina, Mapa Alt Pirineu. I. G. N. , 2.047 ET La Bastide de Serou Massat, 2148 OT Vicdessos.