Moving time  2 hours 51 minutes

Recorded January 2018

1.8
3.7

near Porqueres, Catalunya (España)

Situats davant de l'església de Santa Maria de Porqueres ( aquí hi aparquem els cotxes ) comencem la caminada tot passant per el Pla de Can Morgat per visitar el Estanyol Nou, Can Sisó i el de Llacuna d'en Margarit i continuant camí pugem al Puig Clarà on hi esmorzem. Ara ja de tornada passem per davant de l'escola Casa Nostra, fem un tram de carretera, seguidament ens desviem a la dreta per visitar el Bosc de les Estunes. Contemplem i ens passegem dintre de les espectaculars esquerdes ( produïdes segons alguns autors per la fracturació a conseqüencia de terratrèmols i la dissolució del material de Travertí del que està format el seu subsòl ).
El material de Travertí es formà gràcies al fet que en el passat l'aigua d'estany de Banyoles arribava fins aquest indret.
Gaudit de l'encant del Bosc, continuem camí tot passant per l' Estanyol d'en Montalt, d'en Montalt Petit, l'Estanyol de la Cendra, Font Pudosa i Font del Vilar per arribar finalment a l'aparcament davant de Santa Maria de Porqueres.
Parking

Aparcament a l'esglèsia de Porqueres.

Continuem per l'esquerra per anar veure l'Estanyol Nou.

Seguim per l'esquerra per anar a veure l'Estanyol de Can Sisó.

Birding spot

Continuem per l'esquerra i anem a veure la Llacuna d'en Margarit.

Seguim per la dreta.

Continuem per l'esquerra.

Mirador de Puig Clarà.

Seguim recta.

Continuem per la dreta.

Seguim per la dreta.

Escola Casa Nostra.

Continuem per la dreta per anar a visitar el Bosc de les Estunes.

El Bosc de les Estunes esta compost de materials Travertins. Les esquerdes, per on es pot passar són produïdes per la fracturació ( segons alguns autors com a conseqüència de terratrèmols ) i la dissolució del material de Travertí. El material de Travertí es formà gràcies al fet que en el passat l'aigua d'estany de Banyoles arribava fins l'indret.

Bosc de les Estunes.

Estany de Banyoles i les Cigonyes Blanques.

Estanyol d'en Montalt.

Information

Estanyol Petit d'en Montalt.

Estanyol de la Cendra.

Font Pudosa

Lake

Estany de Banyoles i Font del Vilar.