3.5
7.1

near Fontrabiouse, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.
També recordeu que si us descarregueu el TRACK i el vostre GPS admet més de 500 punts (actualment tots el GPS admeten 10.000 punts, només els vells Gps Garmin admeten un màxim de 500 punts) cal que seleccioneu la opció de Ruta Original conjuntament amb la d'Incloure també rutes i punts d'interès que es mostren sobre el mapa. D'aquesta manera us serà mes fàcil seguir l'excursió.

Sortida - arribada: Aparcament del Pont dels Plans de l'Orriet (Capcir, Catalunya Nord, Estat Francès). Per arribar agafarem la carretera que surt de Mont-Louis (Mont Lluís) i va a Puivalador (Puigvaledor). Una mica abans d'arribar a Puigvaledor, agafarem la carretera de Fontrabiouse (Font-rabiosa) i d'Espousouille (d' Esposolla) i en la propera cruïlla agafarem la carretera d'Esposolla. Al centre del poble deixarem la carretera i agafarem la pista forestal que marxa al sud (cartell indicatiu) per anar a la Vall de Galba. La pista creua el Riu Galba per un pont i puja resseguint el Riu per la cara seva cara sud fins arribar el Pont dels Plans de l'Orriet ( la pista és apte per turismes).

Anirem per la pista forestal en direcció a Ponent. Poc després trobem el Refugi (no guardat) de la Jacetà. Una mica més amunt la zona de lleure de la Jacetà. Seguirem pujant per la pista tot resseguint el Galba per la cara nord, i ens trobem amb el Salt d'aigua del Galba. El visitem i continuem pujant per la pista per arribar al Refugi de la Barraca de la Llosa. Seguim pujant per arribar a un punt on la pista esdevé camí que seguirem fins trobar una cruïlla de camins. Aquí deixarem el camí que va al Refugi de Camporrells (senyals de pintura vermella i groga que hem seguit des del començament) i agafarem el que continua pujant en direcció al nord-oest per arribar al pla de les Bassetes.
El creuarem i començarem a pujar, tot seguint el camí que marxa a Ponent, fins trobar un gran màstil amb una estació meteorològica. Aquí seguirem per el camí , fins passar a sota del cingle que ens queda per la cara sud com uns 20 metres.
Deixarem el camí i pujarem a sota del cingle, on trobem un camí que marxa a ponent tot pujant per anar a trobar un petit Coll que ja veiem al davant nostre (està al costat de la cota 2201 de la cartografia) on agafarem un rastre que puja en direcció al sud-oest per després girar al sud-est per passar al costat d'un petit cingle, que voltarem per pujar a sobre seu, per enfilar la última pujada al Coll de Terres que ja tenim al davant.
En el Coll ens trobem amb el camí senyalitzat que ve del refugi de Camporells (senyals de pintura vermella i groga) i va al refugi d'en Beys. El seguirem tot baixant (direcció a Ponent) per anar a trobar primer la Jaça dels Espanyols i una mica més endavant la Jaca d' Allà.
Aquí deixarem el camí que va al refugi i agafarem el que marxa tot pujant en direcció al sud (té un parell de fites grans). Un petit tros més amunt de la Jaça el camí ja no està sobre zona herbada i el seu rastre se segueix be (té fites).
Aquest camí ens pujarà primer als Estanyets de la Portella Gran, i més amunt a la Portella Gran, on deixarem el camí que baixa a l'Estany Blau per anar a la Bollosa. Aquí anirem per el caire de la muntanya en direcció al nord-est, en direcció al Puig de la Portella Gran.
En ser a sota seu, girarem a Llevant i anirem a trobar el Coll de Camporells (està sota del començament de la pujada al Puig Peric (té una fita) per baixar al lloc conegut com la Coquilla. En arribar a baix estem sobre una zona de pedres soltes on mirarem de passar sempre per la zona mes herbada (està fitada) fins que ens caldrà creuar una zona de pedres per sortir al començament d'un rec d'aigua que ens baixa a trobar un màstil de senyalització del gruix de neu.
En aquest punt deixarem el Rec i marxarem sempre en direcció al nord-est per anar a a trobar la cruïlla dels Camins del Coll Tarres i de la Vall de Galba (pal indicatiu).
Anirem per el camí que marxa al nord (senyals de pintura vermella i groga) i que ens baixarà al Vall de Galba on trobarem una palanca que ens permet de creuar el Riu Galba i anar a trobar a pocs metres la cruïlla del camí de l' anada. Ja només ens restarà desfer el camí de l'anada fins a l'aparcament.

També podeu veure: Barraca Jaceta-Jaça de la Llosa-Puig Terres-Pic Mortiers-Puig Portell Gran-Perics-Refugi Camporells

Vall del Galba-Estanys de Portella d'Orlu-Portella de Laurenti-Pic de Baxouillade-Portella d'Orlu

Vall de Galba (Espousouille)-La Peira Escrita-Estany del Diable

Cartografia I. G. N., mapa: 2249 ET Font Romeu-Capcir.

Refugi de la Jaceta

Palanca

Estanyet

• reigvila@gmail.com Aug 1, 2016

ruta fantàstica,però que requereix tenir fons, per coronar-la amb èxit.

• Photo of carmemartinezgriera

carmemartinezgriera Aug 10, 2016

Molt bona ruta,encara que requereix resistencia per el fort desnivell,tot i que el terreny no té cap problema.