1.5
3.0

near la Vall del Bac, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre el nom de l'excursió es posarà de color blau, clica amb l'esquerra i enllaçaràs amb les fotos de l'excursió que estant al Picasa.
Sortida - arribada, Pont de Porreres ( Vall del Bac ). Per arribar agafarem la pista forestal asfaltada que surt de Sant Pau de Segúries i passa per tota la Vall del Bac i la Vall de Castellar sortint a la carretera de Castellfollit de la Roca a Oix.
Agafarem la pista que marxa tot pujant al costat del Torrent de Porreres. Quan trobem la primera cruïlla seguirem per la que marxa al nord-oest. Més amunt tornarem trobar una nova cruïlla, continuarem per la que marxa al nord. Poc després la deixarem i agafarem una de secundària que puja direcció nord i ens portarà a la casa de la Coma.
De l'era surt un camí que puja en direcció al sud-oest i ens portarà al caire de la carena que baixa del Puig Ou, en un petit pla, conegut com les Saleres. A partir d'aquí sempre anirem pujant seguint la carena que baixa del Puig Ou, seguint un petit rastre de camí que fan servir els caçadors per fer les parades en aquesta carena.
En arribar al Puig Ou, gaudirem d'un mirador de 360 graus, amb vistes al Pirineu, des del Puigmal fins al Massís del Canigó. Per l'Oest tenim els Rasos de Peguera i la Serra d'Ensija, més endavant el Sant Amant , el Taga, Puig Sestela, Serra Cavallera. Per el Sud, la Serra de Milanys, el Puigsacalm, Finestres i per l'est el Bassegoda, la Serra de Bestracà i tota la plana de l'Empordà.
Baixarem per la cara nord, tot seguint el filat de les vaques en direcció al Coll Salga. En aquest punt agafarem el camí que baixa per la cara est a trobar la pista de Resclusanys que seguirem en direcció a l'est. Passarem la tanca i continuarem fins a trobar una cruïlla on deixarem la pista de Resclusanys i agafarem una que marxa planejant a trobar la font de Resclusanys.
Baixarem a la Font i pujarem a trobar el camí (direcció sud) que ens baixarà per tot el Bac d'el Moscador (direcció sud-oest) a trobar una vella pista que seguirem (direcció sud-est) fins a trobar la font del Solei. Després d'uns pocs metres una fita de pedra ens senyala uns rastres que seguirem primer en direcció sud i després a l'oest .
Aquest rastre ens portarà a trobar el camí que ve de la casa del Triadú. Just en la cruïlla tenim un roure molt gros que ens marca el camí que seguirem (direcció nord) i que ens portarà a las Cascades del Porreres. És un camí ben fressat, té fites. Té algun punt una mica brut però es passa be.
En arribar al Torrent de Porreres ens trobem amb les cascades, per la cara nord en tenim un parell. Però la més grossa és per la cara sud, sota nostre. Retornarem a la Cruïlla i agafarem el camí que marxa baixant lleugerament. Ens portarà a la casa del Triadú on agafarem la pista que ens baixa al Coll del Triadú i a Sant Andreu de Porreres ( Catalunya Romànica, llibre IV La Garrotxa, pàgina 380).
Per sota de Sant Andreu (cara sud-oest) baixa el camí que seguirem i que ens portarà a trobar, més avall, la pista que baixa de Sant Andreu de Porreres. La seguirem fins trobar el Torrent de Porreres on tenim una cruïlla, seguirem per la pista que marxa al sud sensa creuar el Torrent .
Més avall la pista creua el Torrent i ens trobem amb la pista que hem agafat a l' anada. Seguirem baixant fins uns 100 a 150 metres abans de la tanca i en un giravolt molt obert de la pista, a sota el torrent tenim les restes del Molí de la Coma i al seu costat la Cascada del Moli.
Cal Baixar i pujar per el mateix lloc. En la tanca , veureu que té alguns fils trencats, aquest punt és el baixador. Un cop visitat, retornarem a la pista i arribarem a la Carretera.
També podeu veure: Vall del Bac, Pont del Molí de la Coma-la Coma-Puig Ou-Coll d'Arrencafels-Coll de la Bau-Coll de Creuers

Cartografia Editorial Alpina, mapa Alta Garrotxa.