Coordinates 2074

Recorded March 2020

2.4
4.9

near Aiguablava, Catalunya (España)

L’inici d’aquesta ruta circular és al pàrquing que hi ha abans d’arribar a la Platja d’Aiguablava. És un aparcament de pagament, a la temporada d'estiu.
Comencem la caminada arribant-nos a la platja, és sens dubte una de les cales més populars de Begur. El color turquesa de l’aigua la fa inconfusible i alhora molt agradable, a més del seu entorn paisatgístic que la fa única. És també un dels racons més bonics i emblemàtics de la Costa Brava.
Deixem la platja i comencem a pujar per unes escales el ben senyalitzat Camí de Ronda, al cap de poc ja trobem els ports i cales d’Esclanyà, d’en Malaret, Ses Orats i el del Club Nàutic Aigua Blava de Fornells.
Seguim pujant pel camí de ronda i després de passar per un túnel, arribem a la petita platja de l'Anastàsia i a continuació ens arribem a la piscina Es Cau, encara que sembla natural és una piscina artificial, va ser creada fa més de cinquanta anys per la comunitat d’apartaments que porta el mateix nom i, per tant, és privada. Està tan ben integrada a l’entorn que sembla totalment natural. Val la pena desviar-se una mica del camí de Ronda encara que només sigui per fer una foto perquè és al·lucinant.
Seguint ens arribem a la platja Fonda, per accedir-hi baixem un seguit d'escales, en bon estat, que ens permet veure la cala des de certa altura, ja que es troba envoltada d'uns penya-segats que la protegeixen. El seu accés és sens dubte un dels motius pels quals aquesta cala ha aconseguit romandre tan verge i salvatge. Tornem al camí de ronda per les mateixes escales per on hem baixat i continuem guiats pels senyals del camí de ronda, ara seguint per corriols i ens aturem en un magnífic mirador de Puig de Sa Guàrdia. Anem resseguint la carena del Puig de Sa Guardia amb magnifiques panoràmiques. Seguint el corriol baixem fins el Cap-Semàfor de Begur, abans d’arribar ens desviem i travessem un túnel a la roca per contemplar un altre curiós mirador davant del mar.
El Semàfor és actualment un edifici en desús. Tanmateix, des de la seva inauguració el 1891 fins als anys 70 l’edifici s’ha encarregat de servir d’orientació marítima per als vaixells que travessaven la zona. Podrem gaudir d’una excel·lent vista de la zona sud del Cap de Begur, la qual dona directament vers la Cala d’Aiguablava.
Després de contemplar el magnífic panorama, baixem i tornem a pujar. Pugem per un corriol fins el camí que dona als carrers d’una urbanització, quan arribem al final del carrer, pugem per unes escales sempre seguint el camí de ronda que ens portarà a la Cala Sa Tuna, abans d’arriba ens desviem i passem pel mirador de Sa Tuna per arribar a la part més alta d’una petita i rocosa península, és Alt de Sant Pau, amb molt bones vistes de la cala Sa Tuna i els illots de Punta des Plom al davant.
Desfem part del camí i continuant ens arribem a Cala Sa Tuna.
És una de las cales més boniques i pintoresques de la Costa Brava, que encara conserva les seves antigues cases de pescadors.
Deixem la cala pujant a mà dreta un tram d’escales i seguint pel mig de la urbanització combinant carrers i camins en direcció a Begur, pel GR del camí Vell de Sa Tuna arribem a Begur i ens acostem a la plaça on hi ha l’Església de Sant Pere i Santa Reparada(s.XII), situada a Plaça de l'Església, és d'estil gòtic. La curiositat és que el campanar està situat en un angle de la façana i no sembla del tot acabat.
Ens quedem a dinar aquí a Begur. Després de donar la volta a l’església tornem pel carrer que hem vingut i seguint pugem pel carrer Son Pujol i més endavant per unes escales al carrer del Camp i seguim pel carrer Son Rich fins al seu final i reprenem camins i corriols per arribar a la Cruïlla d’Aiguablava, on agafarem el camí de Ses Falugues. Deixem el trencant que va a Ses Falugues i les seves dues coves, ens arribem al Mas d’en Llord, on hi ha una monumental alzina centenària a prop del mas.
Reculem fins el trencant i seguim per corriols fins el cim del paratge rocós de Ses Falugues, des d’aquí podem contemplar unes espectaculars vistes de tot el recorregut que hem fet a vora del mar, és un magnífic mirador de la Costa Brava amb unes vistes del Cap de Begur, el Cap de Fornells i les aigües turqueses de la platja d’Aiguablava.
Baixem del cim i anem a veure les dues coves artificials de Ses Falugues, són monuments megalítics de l’època calcolítica (2200 – 1800 aC). Es tracta de cavitats sepulcrals excavades a la roca granítica.
Des d’aquí ja veiem la carretera que passa per sota nostre i baixem per un corriol molt dret, a vegades amb petites i fàcils desgrimpades fins la carretera, la traspassem i seguim pel camí que ens porta fins l’aparcament a on hem deixat el cotxe donant per acabada la ruta.
Salut i bona caminada!!!
Parking

001 Inici i fi - Pàrquing Aiguablava

Inici i fi - Aparcament, de pagament a la temporada d'estiu.

002 Platja d'Aiguablava

Platja de l'Anastàsia
Lake

010 Piscina Es Cau

Piscina Es Cau encara que sembla natural és una piscina artificial

011 Platja Fonda

028 Camí Vell de Sa Tuna - Trencant amb senyals

Camí Vell de Sa Tuna - Trencant amb senyals

029 Carretera

Carretera la creuem al cap de pocs metres

030 Carretera -Vistes del Castell de Begur

Coves de Ses Falugues

• Photo of joboix

joboix Mar 12, 2020

Ruta circular, on la mare naturalesa ens regala l'espectacularitat de la Costa Brava i et sens part de l´entorn, recomanaria fer-la fora la temporada de turisme. Salut i República.

• Photo of JEP BOIX

JEP BOIX Mar 13, 2020

Gràcies Joan pels comentaris i valoracions, la veritat és que ha estat una caminada molt maca i entretinguda. Fins la propera. Salut.