Uploaded June 6, 2017

Recorded June 2017

3.1
6.3

near Pla de l'Ermita, Catalunya (España)

Iniciat al parking del taxi, a la dreta es el camí petit que tornaria per passarel.les al mateix punt.
Seguim pel camí gran, a la dreta a uns centenars de metres a Morano, i tornada.
Seguim direcció estany Llong, lloc paradisíac.Estem al planell d´Aigües Tortes, Desprès el Pla de la Molina, el Planell Gran, i la Font del Pas del Planell Gran, Més endavant la Font de la Pega. Molt bon camí, i bones vistes per tot arreu, al costat del riu Sant Nicolau.
Font d´Aiguadassi, i els bonics Prats d´Aiguadassi, on hi ha el desviament a estany Llong a la dreta, a l´esquerra per anar al refugi Ven tosa i Calvell, tot molt ben senyalat.
Aquí tornem, en el Planell seguim pel camí de puntets sobre l´aigüa, passem per la cascada de Sant Nicolau, la presa, i el Mirador de Llebreta. I el parking dels taxis. Per fer el camí a Boí, on deixem el taxi,i baixem en cotxe,per fer la tornada

OBSERVACIONS
La caminada que varem fer es al voltant de dues hores, anar i tornar.
Els taxis es poden agafar a Boi, o en el Parking de la Palanca de la Molina (el guarda trucarà a Boi per reervar places). Encara que val més agafar-lo en el poble. En poca estona estem a Aigües Tortes.
La caminada principal es anar a l´estany Llong, i Estany Redó. O seguir al Portarró d´Espot , i llac de Sant Maurici, Encara que hi han altres excursions com als estanys de Morrano. Un altre al´estany de Contraix i al refugi Ventosa i Calvell, i llac Negre, I presa de Cavallers, de moltes hores.
Excursió a Dellui, on es pot anar a la Vall Fosca.
També es pot fer una bona excursió pujant a peu fins a Llebreta, del parking de la Palanca de la Molina, o de la Farga, i Aigues Tortes, una mica més de dues hores.
La baixada del parking es amb taxi fins a Boi i desprès cotxe fins a Barruera
EO

Riu Sant Nicolau

Nicolau

Font del Forn de la Pega

Bifurcació a Estany Llong(dreta)

Planell amunt
Waterfall

Cascada Sant Nicolau

Mirador de Sant Esperit i Llebreta

Mirador

• Photo of Manel_49

Manel_49 Jun 13, 2017

Molt agradabla passajar per la part que heu fet, També s'ho val arribar a algun dels llacs que menciones. Uns més assequibles que altres, tots interessants.

• Photo of EMILI ORSO

EMILI ORSO Jun 15, 2017

Paga la pena anar a finals de primavera, o inici d´estiu, els cursos dels rius son en el millor moment. Encara que a vegades els temps no acompanya, ja que la pluja es més abundant, com va ser els dies que varem ser.