• Photo of Pla de la Molina-Coll de la Coma de l' Orri-Puig de les Borregues-Coll la Marrana-Refugi d'Ulldeter

Technical difficulty   Moderate

Uploaded September 14, 2014

Recorded September 2014

2.4
4.8

near Setcases, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que esta al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Picasa que te les fotos de l'excursió.

Sortida - Arribada: Pla de la Molina. Per arribar agafarem la carretera que surt de Setcases i puja a Vall Ter.

Agafarem l'antic camí d'Ull de Ter que va per sobre d'una vella pista (senyals del GR 11 (blanc i vermell), també senyals grogues). Com uns 300 metres de la sortida trobem la cruïlla de la Coma de l' Orri (direcció oest) que ens portà a creaur el Riu Ter.
El seguirem un petit tros avall per la cara oest i ben aviat trobem les restes d'una pista que seguirem. En arribar al punt on aquesta gira de sentit sud a l'oest, trobem un camí que porta a trobar la pista més amunt. Podeu anar per el camí o continuar per la pista fins al retrobament.
En aquest punt el camí creua el Torrent de la Coma de l' Orri i puja per la cara sud (direcció nord-oest) per tota la vall de l'Orri. Més amunt el camí anirà per la cara nord del Torrent. És un camí fressat i que té fites. Tot pujant trobarem petites restes del que havia set la Jaça dels Marrans i la del Cremat .
Més amunt i per la cara nord veiem la Jaça del Mig en un gran tros herbat. En arribar al gran pla de la Coma de l' Orri ens trobem per la cara sud la Jaça de Dalt. Sobre nostre ja tenim el Coll de la Coma de l' Orri. Un cop a dalt enfilarem per sota de la carena (direcció sud) i resseguint-la el camí que ens portarà al Puig de les Borregues. El seu rastre es segueix be i té fites.
La tornada la farem desfent el camí fins al Coll de la Coma de l' Orri. Aquí agafarem el camí que marxa planejant per la cara nord del Gra de Fajol, per més endavant pujar a trobar el Coll de la Marrana on ens retrobem amb el GR 11 que seguirem (direcció est) per baixar a trobar el Refugi d'Ulldeter.
Seguirem baixant pel camí fins trobar la carretera asfaltada. Per la cara sud de la carretera baixa un camí que va fregant les corbes de les llaçades de la carretera fins arribar a l'aparcament. El creaurem i per la cara est baixa les restes d'una vella pista (és el vell camí d'Ull de Ter) que seguirem i ens baixarà al Pla de la Molina.
Cartografia Editorial Alpina, mapa Puigmal o també Costabona.