Uploaded September 29, 2018

Recorded September 2018

2.4
4.8

near Marc, Occitanie (France)

Ascensió a l’emblemàtic cim i sostre català de la Pica d’Estats, amb l’afegit de pujar al pic Verdaguer i al proper cim del Montcalm, en dos dies, sortint des de l’àrea de lleure de l’Artiga i fent nit al refugi de l’estany de Pinet.

Desprès d’esmorzar còmodament al refugi, comencem aquesta segona jornada, amb les primeres llums del dia que se’ns presenta ben clar i fresc, donant la volta a l’estany de Pinet, seguint les marques del GR i encarant per sobre les pedres el començament de la pujada, que no és massa exigent mentre anem pel fons de la vall fins a trobar l’estany d’Estats.

A partir d’aquest estany el camí puja de valent essent força exigent, mentre passem pel costat de l’allargat estany del Montcalm i anem pujant per trams pedregosos que obliguen en algun pas a ajudar-nos amb les mans. Passem pel costat del estany glaçat del coll de la Cometa i tot seguit arribem a aquest coll, on s’ajunta el camí amb el que ve de la Vallferrera passant pel port de Sotllo, muntanya que tenim davant nostre amb tota la seva magnitud.

Continuem pujant, girant a l’esquerra per anar al coll de Riufred (on deixem les marques del GR), però veient ja davant nostre el cim de la Pica d’Estats, fet que ens encoratja i ens ajuda a arribar ràpidament al cim, que assolim desprès de fer unes petites grimpades, sense cap tipus de complicació i on només hi trobem el petit grup de muntanyencs francesos que eren al refugi amb nosaltres.

Desprès de felicitar-nos per la fita aconseguida, ens fem les fotos de rigor i ens disposem a gaudir d’aquesta immensa talaia, que ens permet contemplar, en aquest dia tant clar, unes vistes superbes sobre una infinitat de muntanyes i estanys. Podem veure entre molts, l’Aneto amb la Maladeta, Posets, Vignemale, Certascan, tots els cims andorrans, com el Comapedrosa, Medacorba, Tristaina, Casamanya, etc., i bona part del Pirineu ja més llunyà, com el Carlit, els Peric, Puigmal, Puigpedròs, Tossa Plana de Lles, etc.

Comencem el retorn, davallant ràpidament al petit coll que enllaça amb el pic de Verdaguer, a on pugem i de nou ens fem fotos, fins i tot amb un company ballant sardanes amb una muntanyenca francesa. Baixem d’aquest cim i anem al coll de Riufred, on fem una ràpida pujada al cim del Montcalm, per tot seguit anar baixant, tot desfent el camí de pujada fins al refugi de l’estany de Pinet.

Desprès de menjar, reposar una mica i recollir les pertinences guardades al refugi, reprenem la baixada, pel camí de l’estany Sourd, que voregem tot encarant la forta baixada cap al orri del Pla de Nouzère, on ens ajuntem amb el camí de pujada, i ja només ens resta baixar cap al bosc de Fontanal, el torrent de l’Artiga i arribar al punt de sortida, a on arribem força cansats però molt contents d’haver fet aquesta esplèndida caminada.

Cliqueu en aquest enllaç per veure la primera part d’aquesta caminada,
1er dia, L'Artiga – Refugi de l’estany de Pinet
Refuge

Sortida - Refugi i estany de Pinet

Lake

Estany d'Estats

Estany de Montcalm

Estany glaçat del coll de la Cometa