Uploaded May 18, 2016

Recorded May 2016

1.8
3.7

near Sant Llorenç de Morunys, Catalunya (España)

Aquesta ruta, que no es circular però que ho sería caminant aproximadament un km. més, comença una mica abans del km. 18 de la C-462 i acaba una mica abans del km. 17 de la mateixa carretera.
L'itinerari comença seguint una pista paral-lela a la Canal del Oms fins que a l'altura del km. 2 ens hem de fixaren unes fites al cantò esquerra que ens marquen un corriol molt poc evident, tan poc evident que ens el vam passar i va ser necessari recular un centenar de metres per trobar-lo. Posiblement aquest corriol sigui el tram més perdedor de tota la ruta, costa de veure per on continua el corriol. Un cop fets uns 400 metres d'aquest corriol, ja es troba una pista que ens porta cap al Coll de Trasserra. Fins ara hem anat tenint panoràmiques molt boniques de la Serra de Busa que ens queda a la nostra dreta. El camí ha estat de pujada, fins ara amb pendents promig del 8-10% però quan ja portàvem uns 3,5 km. va començar la part més dura del trajecte ( ens uns 500 mts. el desnivell va ser d'uns 160 mts.)
El punt més crític es va produir al voltant del km. 4,4. Sabiem que hi havia un desvio cap a l'esquerra però no el teniem situat amb exactitut. Vam veure unes fites a la nostra dreta i ens vam creure que indicaven el corriol que calia seguir. Ens vam equivocar, anàvem caminant per dintre del bosc sense evidències clares de l'itinerari, nomès amb alguna fita de tant en tant fins que en va, veure sota la paret del Cogul. No podiem pujar i vam tornar enrera fins tornar a la pista que haviem deixat i a on, uns pocs metres més endevant ja vam veure la fita de pedres que ens indicava l corriol, aquest si que estava ben definit, que calia agafar per pujar al Cogul, el nostre objectiu del dia. Per tant si algú es descarrega aquest ruta que tingui present que al arribar al voltant del km. 4,4 no ha de deixar la pista per la que pujava. Les vistes des del Cogul son magnífiques. La baixada ens va portar a passar per zones amb força vegetació ( la del km. 8,5 per exemple) molt boniques. Vàrem passar per l'ermita romànica de Sant Iscle i Santa Victòria i pel costat de la Casa Llobeta, que es troba en ruïnes. Els metres finals de la caminada ens van permetre gaudir de magnífiques vistes del pantà de la Llosa del Cavall.

Ha estat una bonica sortida, exigent en alguns trams, però en la que s'ha pogut gaudir del dia i dels paissatges de la zona

Vistes de la zona de la presó de Busa

Pujant

Cami correcte

Haviem continuat tecte una quants metres; no haviem vist la fita. Aquí es on cal agafar el corriol que surt a mà esquerra

Vista de la zona de la Presó de Busa

Aqui hem agafat la pista

Vistes

Pujant amb un fort desnivell

Aquí es a on vam agafar un corriol incorrecte. Ja es veu a la foto que quasi no hi ha camí

Pujant

Vistes

El Cogul

Vistes des del Cim del Cogul

Baixant del Cogul

Avall amb una forta pendent

Baixant

Lake

Llosa del Cavall

Vista de la Llosa del Cavall

Baixant els últims metres de la caminada