Moving time  3 hours 43 minutes

Recorded December 2018

2.4
4.8

near Bagà, Catalunya (España)

RUTA D'UN ENCANT ESPECTACULAR, MAQUÍSSIMA I MOLT RECOMANABLE !!!

Pujarem a les Penyes altes del Moixeró per entremitg de les parets altes i verticals de calcari aprofitant un sender anomenat "canal de la serp" que fent esses va progressant per dins del bosc fins a deixar-nos a dalt al coll de Raset.

La ruta comença al km 4 de la carretera de Bagà a Coll de Pal en una curva de dretes on a l'esquerre ja veurem el cartell que i diu Gréixer i on hi tenim una aparcament per uns 6/7 vehicles.

La ruta la trobarem sempre molt ben marcada, ja des del cotxe hi han cartells de canal de la serp i penyes altes, que anirem trobant en totes les bifurcacions.

Sortirem del cotxe per una pista principal en lleugera pujada fins al poble, aquí ja podem divisar la pujada i el paisatge d' aquestes parets que és increïble.

Passat el poble de Grèixer que passarem per sobre, surt una trencall a mà esquerre per un corriol que agafarem per començar a pujar per dins del bosc, seguirem seguint el munt de fites que si han anat construïnt i que ajuden a no perdre'ns, el camí és molt fàcil de seguir en tot moment però puja bastant això si. Sense més ni menys ens plantem ja sota les parets i començarem la canal que més que una canal és un camí, corriol, sender que va pujant en forma de esses d'aquí el nom suposu. Al capdemunt d'aquest sender arribarem a uns prats maquíssims on sobre ja la muntanya, aquí em donen la benvinguda un ramat de cabirols.
Arribarem al coll de Raset per observar les vistes de la Cerdanya, Cadí, Pedraforca, Port del Compte etcetc.
Mirant el nord o tal i com hem arribat seguirem a la dreta per dins d'un bosc guapíssim i amb alguna grimpadeta de res arribarem a les Penyes Altes del Moixeró.
Dalt del cim les vistes dón 360 graus tenin el més a prop la Tossa d' Alp.

Tornarem al coll de Raset i aquí us recomano seguir aquest track perquè la baixada per aquí és molt maca, més llarga però molt guapa ja que transcòrrer per dins d' un bosc molt xulo.
així doncs seguirem pel camí que baixa cap al bosc per sortir-ne al cap de poc i anar a pujar el pic del Moixeró, seguidament anirem a cercar el coll del mateix nom i tombarem a l'esquerre per un camí, no pel gr que baixa pel bosc sinó per un que va més a l'esquerre, a partir d'aquí hi ha un sector que el camí baixa molt fort però que es fa molt bé, arribarem en breu al coll de Cabrera i seguidament a la font que tè el mateix nom, a partir d'aquí ja seguirem una pista que ens durà una altra vegada al poble de Gréixer i d'aquí al cotxe.

Una ruta 10 sens dubte.
Marco moderat més que res per la llargada i desnivell acomulat, la ruta és sensilla però és llarga.
No feu cas de l'estona que hi vaig estar jo i compareu altres rutes. Tot i pararme a menjar i actualitzar waipoints, vaig pujar i baixar a ritme ràpid.

Una ruta preciosa !!
Parking

Inici i fi

Esquerre

Dreta

girarem a la dreta seguint les indicacions

Esquerre

pujarem a l'esquerre per un corriol que surt de l'esqueer del camí
Mountain pass

Després d’un collet ve un corriol molt maco que és on começa la canal de la serp

comença a pujar la canal de la serp

Canal de la serp

Tartera i paredot

atravessem una tartera i seguim pel camí que va vorejant la paret

Coll de raset

després de pujar i pujar arribem al coll de raset ja en un ambient més d' alta muntanya.

Coll

Penyes altes del moixeró

Arribem al cim de les Penyes altes del Moixeró després d'uns 1.300 metres de desnivell.