Uploaded January 7, 2015

Recorded December 2014

1.0
2.0

near Ifac, Valencia (España)

Penyal d'Ifac - 6,33 km (lineal I/v mateix itinerari) - wikiloc id 8604415 - Moderat - a prop de Calp, (Marina Alta). Valencia

Espectacular, variada i sorprenent ascensió al Penyal d'Ifac de Calp. No te desperdici. Ho te tot!!.

Recorregut curt, circular, que ens ports des dels voltants del Port de Calp fins el cim del Penyal d'Ifac i de baixada passant pel Mirador de "Los Carabineros".

Es un recorregut sorprenent ja que fem un cim de més tres-cents metres d'altura que s'aixeca, quasi be, vertical des de la mateixa costa, que te l'aparença d'inexpugnable,i en canvi, a la pràctica, no te res d'això, pujant-se molt be, fora d'un parell de trams més drets, on hi ha alguna corda d'ajut. En cap moment al arribar al cim dona la sensació de pujar tant.

No presenta grans dificultats. De fet fins arribar al túnel està empedrat i es ben senzill. Desprès del túnel hi ha un cartell que adverteix que es tracta d'un recorregut perillós. No obstant, per gent acostumada a fer muntanya no presenta grans dificultats, més enllà que la roca està molt desgastada i arrodonida, que fa que fins i tot en sec patina força. Cal extremar la precaució amb el terreny mullat o humit ja que ha de ser tremendament relliscós i evidentment amb més perill.

El terreny es pedregós i malgrat haver-hi alguns pins, el recorregut es més aviat aspre i àrid, però segueix sent molt atractiu. Les vistes son espectaculars, en totes direccions. En un dia clar, i tampoc cal que sigui excepcionalment transparent, es pot veure Eivissa. A Llevant veurem el Montgó i el Cap de Moraira a part de la platja de llevant de Calp. A ponent veurem la platja de ponent de Calp, la Serra del Toix que divideix la badia de Calp de la d'Altea i més a ponent la Serra Gelada que cau, imponent al mar. Cap endins de ponent a llevant veurem el magnífic Puig Campana que domina el litoral de Benidorm i Altea i més a prop de Calp, la Serra de Bèrnia i la d'Oltà.

Sortirem de prop del port i agafem un carrer que s'acosta al penyal, arribant aviat al cartell indicador del Parc Natural, molt ben indicat i molt ben cuidat. Seguirem els indicadors i passarem un torn com si entréssim en un parc temàtic, que compta el nombre de visitants, encara que és d'entrada lliure. Seguirem pujant pel camí empedrat i protegit per una barana mentre deixem a l'esquerra les restes de la ciutat romana. Passarem per sota d'un pi inclinat i anem pujant progressivament fins arribar a la boca del túnel.

Més val portar el frontal tot i que tampoc es imprescindible. Deu fer un centenar de metres de llarg, te cordes per agafar-nos perquè el terreny pedregós està molt arrodonit i pot relliscar. A la sortida, el canvi es radical; tenim tota la vista a llevant cap al Cap de Moraira i trobem un indicador de la perillositat. A partir d'aquí hi ha un llarg flanqueig al costat de la paret de roca que te llargs trams de corda per subjectar-nos i donar seguretat. Seguirem sempre el camí, ens dirigim cap a la costa passant de llarg el cim. Trobarem l'indicador que porta al Mirador però nosaltres optem per fer primer el cim. Aquest serà el tram més dret del recorregut. Cal posar les mans en algun punt i també trobarem una corda.

Una mica més amunt arribem a la carena i ens dirigim cap el cim. Desprès de pujar i posar en algun moment les mans arribem al cim presidit per un vèrtex geodèsic. El paisatge és fantàstic, un gran mirador en totes direccions.

Baixarem pel mateix camí, compte amb la baixada si està moll, quan arribem al trencall del Mirador de los Carabineros, està indicat, ens hi dirigim. No es lluny i també ens ofereix una bona panoràmica de l'extrem del penyal més proper al mar.

Recularem i seguirem el camí, fent el flanqueig de la corda per arribar al túnel. A l'altre banda el camí ja es un passeig fins a arribar al punt d'inici on vulguem acabar la ruta.

Per qui li sembli poc, un cop al port es pot dirigir a l'esquerra, on al final del port, surt un passeig d'uns 500 m. que porta sota mateix de la pared pel cantó de ponent, on comencen algunes vies d'escalada pel que s'ha de tornar pel mateix lloc.

Recomanable fer-ho en terreny sec, al centre del dia a l'hivern o cap al vespre a l'estiu, ja que amb molta calor la pujada s'ha de fer més dura per la poca ombra que hi ha.

UTM ETRS89 - 15 m - 13:11:41 - 31 S 245148 4280915 (38.64017, 0.07191)- inici
UTM ETRS89 - 349 m - 15:24:37 - 31 S 245352 4280333 - cota màxima
UTM ETRS89 - 39 m - 17:17:27 - 31 S 244918 4281053 - fi

- Itinerari (lineal I/v mateix itinerari):
Ifac, Port, runes romanes, Entrada Parc, Túnel, Túnel, Trencall, Penyal d'Ifac, Mirador dels Carabineros, Sortida parc, Ifac.

- LIC Ifac

31 S 245473 4280388 - 215 m - Tunel
31 S 245507 4280379 - 215 m - Tunel1

- Rutes properes:
Serra de Bèrnia - 11,81 km (circular, antihorari) - wikiloc id 8615952 - Moderat - a prop de Bernia, (Marina Alta y Baixa). Valencia
Puig Campana - 15,97 km - wikiloc id 8611399 - Moderat - a prop de Finestrat, Valencia
Fleix - Barranc de l'Infern - Benimaurell - 12,08 km - wikiloc id 8610602 - Moderat - a prop de Fleix, Valencia
Calp: Castellet i Serra de Toix - 5,74 km - wikiloc id 8596698 - Moderat - a prop de la Canuta, Valencia

************ RUTES TOTNATURA EN GOOGLEMAPS************

runes romanes

runes_romanes

• galiza222 Mar 26, 2016

Una Ruta que se puede hacer con niños. Información adecuada por todo Calp. Mi hijo de 6 años le ha encantado.

• Photo of totnatura

totnatura Jul 7, 2016

Me alegra muchisismo. es muy guapa. Vale la pena