Uploaded August 26, 2017

Recorded August 2017

2.0
4.1

near Puerto de Cotos, Castilla y León (España)

Cap de setmana a Getafe.
Aprofitant que ens queda relativament a prop, i hem acabat la feina. Ens dirigim a la Sierra de Guadarrama per fer-hi una presa de contacte, per futures visites. Arribem al "Puerto de los Cotos", deixem el cotxe a l'aparcament que hi ha. Cal matinar a mig matí ja està ple. Fem una beguda calenta de rigor al refugi, demanem informació i ens diuen que el "Centro de Visitantes" està obert. Doncs som-hi.
Cal reconeixer que aquest centre d'informació te horaris molt aceptables, obren a les 8 del matí. Demanem informació de rutes i dificultat de l'ascensió al Peñalara. El personal molt atent i coneixedor de les rutes. Ens comenten que l'ascensió al Peñalara és fàcil, però amb algun tram tècnic si es fa tota la cresta i que tot el recorregut està senyalitzat. Amb aquesta informació decidim emprendre el camí i fer la circular, fem primer les llacunes i després la cresta que ens portarà pel Peñalara.
Sortim del "Centro de Visitatntes de Peñalara" i prenem el camí empedrat cap a l'esquerra. El seguim fins que es converteix en una camí ample de terra. Passem un tancat amb porta de fusta. Continuem endavant seguin els indicadors de la ruta RV8 que és el que seguirem natros. Arribem al "mirador de la Gitana" amb unes vistes esplèndides. El dia no és massa clar, però deu ni do de les vistes. Seguim avançant fins arribar a un dipossit d'aigua, "Cobertizo del Depósito", aquí deixem el camí ample que seguem i prenem unes escales que amb forta pujada surten a la dreta del dipòsit. Seguint el camí que ara és un corriol, arribem a la "Fuente del Cedrón". El camí a voltes planer a voltes amb pujades. Anem fen paradetes per contemplar les vistes, fins arribar a una cruïlla, nosaltres passem un pont de fusta, deixem el camí que porta a la "Laguna Grande de Peñalara" i la "Hoya de Peñalara". Continuem seguint els indicadors de la nostra ruta. Ara per sota les parets verticals de la carena amb la "Hermana Mayor", el "Peñalara", el "Risco de Claveles" i el "Risco de Pájaros". Anem trobant zones d'aiguamolls que passem per unes passarel·les de fusta i petites llacunes, fins arribar a la "Laguna de los Pájaros", passant pels "Llanos de Peñalara".
Aquí s'acaba el camí que seguiem. Ara fins que trobem els indicadors de la ruta RV2, ens hem de guiar per les fites.
Comencem la pujada cap al "Risco de Pájaros" i "de Claveles" amb una forta pujada entre grans blocs de pedra granítica. Aquesta pujada és molt tècnica i amb passos estrets, no aptes per per persones amb vertigen. Arribem al "Risco de Pájaros". Ara continuem per l'aresta fins el "Risco de Claveles", pas molt tècnic amb grans blocs de pedra amb molts espais, on hem de vigilar, entre bloc i bloc. Si no teniu vertigen recomano molt fer l'aresta. Després de fer el "Risco de Claveles" amb molta cura acabem de fer l'aresta i arribem a un coll. A partir d'aquí ja no tenim cap complicació tècnica. Pugem el "Peñalara" i ens recreem amb les vistes que tenim, tota l'aresta és la divisoria entre les provincies de Madrid i Segovia. Aquí ja trobem els indicadors de la ruta RV2 que serà la que seguirem. Anem baixant i al primer collet que trobem anem a fer la "Hermana Mayor", tornem al camí que hem deixat. Arribem a les restes d'un bivac i del què semblen unes trinxeres. Continuem avançant per l'aresta i poc abans de la "Hermana Menor" comencem la forta baixada fins al "Cobertizo del Depósito". Durant la baixada trobem dues cruïlles la primera ens portaria al "Refugio Zabala" i el segon a la "Laguna Chica" i a la "Grande".