Coordinates 2060

813 f
3.1
6.2

near Piloñeta, Asturias (España)

La Era (Piloñeta) - La H.uente (Piloñeta) - Molín de Pra - Camín del P.R.AS-198. "Ruta de la Ribera del ríu Peña" - Les Mesties - El Peranchu - Bobia - Senderu pela canalización de Los Arrudos - Xerrrrina Oroxu - Canalización de Los Arrudos - A l'altura Fayacava esvíu a manzorga pa subir a Peñamayor per cara oeste - Peñamayor - Les Antenes - Llames LLagar - Les Praeres - La Varallonga - Mayáu Pastor- Colláu La Canal - La Canal - Ponte Pendón - Les Meceures - Foces - Los Fornos- H.uensanta - La Ferrería - El Rebollar - La Retuerta (Piloñeta) - La Era (Piloñeta).

A mediaos de xunu y por fin un bon camín pel Peranchu y Bobia pa llegar a la xerrina Oroxu.
A lo último'l tardíu, pel iviernu o nel entamu la primavera siempre subiere bastante bien pel vieyu camín de Bobia y dempués monte a traviés hasta la guapa y vistosa xerrina Oroxu. N'otres époques del añu yá nun me resultaba tan fácil pol espoxigue la broza.
El percorríu d'esti track, que na so parte final sigue'l trazáu de la trayida d'agua de Los Arrudos pa Xixón, soluciona'l pequeñu problema que yera, hasta fai bien poco pa min, subir al Oroxu o a Peñamayor per esta guapa fastera del nuesu monte.
Tamién tenía gana, pasaren más de diez años dende la última vez, de subir a Peñamayor pel oeste; pela parte Fayacava.
Prestáronme abondo les dos coses. De xuru que nun tardaré en volver a facer el paséu introduciendo dalguna variante na segunda parte'l percorríu. Ye dicir dempués de Peñamayor.
Nesta ocasión baxé pel picu H.ueyu (Les Antenes) y dempués pela yá vieya sienda qu'usaron antaño pa subir el material pa les casetes y les antenes. Tamién tenía esti trayeutu daqué abandonáu.
P'acabar, una más que guapa mañana de monte, La Varallonga y Les Foces del Pendon. Sí, milenta veces patiao, pero que nunca cansa...
Ye perfeutamente posible entamar y acabar el paséu nel molín de Pra. Nesti casu dende la Ferrería podría siguise pe S L 8 "Senderu Local de Nava" o subir pela viesca'l Rebollal pa sin casi entrar en Piloñeta baxar los cuatrocientos metros qu'hai a Pra.

(Anque toes son de la ruta, munches de les semeyes nun se correspuenden colos llugares de los waypoints).
Intersection

Dexar P.R.AS-198

Unos metros más arriba del Peranchu

Arbolón cayíu que pon dalguna dificultá al pasu.

Empieza a vese la tubería la trayida.
Intersection

Dexamos el camín "de carru" pa siguir senderu la trayida.

Xerrina Oroxu

La Ferrería

• Photo of Cueviciento

Cueviciento Feb 15, 2019

Use este track para la subida por el perancho y bajar al collao por les antenes y esta perfecto.

• Photo of A.Arturo

A.Arturo Feb 16, 2019

¡Munches gracies! Con intención d'ayudar los ponemos...