Moving time  2 hours 47 minutes

Recorded June 2019

1.3
2.7

near Castellar de N'Hug, Catalunya (España)

Ascensió al Pedra Picada (2.006 m) des de Castellar de n'Hug per la via directa (1h 35min) i tornada per l'antic camí ral de Toses a Castellar (1h 25min), amb un desnivell positiu d'uns 600 m.

Des del barri de la Ribera de Baix de Castellar de n'Hug (hi ha un pàrking per a cotxes), prenem el corriol creuant el pontet a l'esquerra de La Closa, tocant la casa de cal Nan. Seguim el torrent Gros, passant pel costat de la Depuradora i la font del Perer Xic (o Pere Xic, segons la discussió). Seguim unes fites de pedra per un sender pedregós i una mica aeri que va guanyant alçada per la dreta del torrent. Gairebé abans d'arribar a creuar la carretera de la Creueta, el sender es perd una mica. Tot i que està fitat amb piles de pedra, es pot pujar pel dret. Un cop creuada la carretera, no hi ha un camí ben fressat. Es puja pel dret travessant prats i boscos, sempre pujant i anant cap a la dreta. Es creua una pista que ve del coll Remoló i sempre amunt pels prats s'arriba primer al prat dels Estanys i seguint amunt, al Pedra Picada (2.006 m). La tornada es pot fer desfent el mateix camí.

Aquest cop la tornada l'hem fet diferent per fer la ruta circular i més interessant. Des del cim, hem baixat per las carena direcció la Creueta seguint les marques vermelles de la ruta de l'Ermità, fins a la collada de Fontetes (1.875 m). D'allà hem anat baixant i flanquejant fins anar a trobar una cleda per animals, el Serrat del Parrot, a tocar de la pista d'abans. En aquest punt hem cercat el camí ral de Castellar a Toses, marcat amb algunes fites el primer tram. Es passa pel la font del Ginebrar, on hi ha un abeurador i poc després es creua la carretera, en la que pugem una quants metres, uns 8 - 10, fins a trobar en l'altre costat les fites que marquen la continuació del sender. El sender està ben fressat, marcat amb fites i amb uns senyals grocs, una mica esborrats. La pega ha estat que com hi passa poca gent, en un revolt l'hem trobat tapar d'ortigues i gatoses, pel que hem hagut d'improvisat un bypass baixant pel dret i pujant de nou. Cal passar la desbrossadora per netejar el camí. Un cop retrobat el corriol a l'altura de Les Omes i la font del Raig, ja l'hem seguit fins al final, on s'acaba a la carretera de la Ribera a l'Erola de Castellar.
Parking

Torrent Fontetes

Entrada sender

Pista Fontetes

Prat amunt, entre pins, pel dret