Uploaded May 31, 2017

Recorded May 2017

2.2
4.4

near Paüls, Catalunya (España)

Els Ports sempre sorprenen, i aquesta ruta ho fa especialment.
Volia ajuntar dues de les propostes de Rafael López Monné de la col·lecció A peu per les comarques de Tarragona, en concret la "Un jardí penjat al cel. La Punta de l'Aigua" i el "Regne dels Sovatges. Els Montsagres de Paüls i d'Orta". Totes dues vistes juntes són més llargues de caminar però val molt la pena.
Les vistes espectaculars des de d'alt del Tossal d'en Grilló a banda i banda, Paüls per un costat i Horta de Sant Joan per l'altra amb la muntanya de Santa Bàrbara ben definida i molt més, son un dels al·licients d'aquesta sortida.
També la diferència d'espais que trobem al llarg de tota l'excursió, camins ombrívols de pujada al sortir de Paüls, petits racons herbosos amb pins amb soques fermes, pedra grisa clara dels tossals i cingles, fins la petita bassa del Coll Roig inesperada als alts.
Crec que la sortida va bé fer-la en sentit horari. Sobretot en dies més calorosos, la pujada tal com he dit ombrívola i la baixada, ja de tarda, a partir de quarts de quatre (maig-juny) pel GR 171 l'ombra de les parets dels cingles acompanya fins gairebé el final.

A peu. Vol IV i V. Rafael López-Monné
Mapa Piolet. El Port. Zona Nord. 1:30.000 (2007) Amb alguns errors.