Uploaded November 28, 2016

Recorded October 2016

0.7
1.4

near Farena, Catalunya (España)

Itinerari que correspon al número 4 del Paratge Natural d´interès Nacional de Poblet, que comença a la Casa forestal de Castellfollit al terme municipal de Vimbodí i Poblet amb dos recorreguts a escollir, en aquest cas, el curt en sentit antihorari.
Per més informació Itinerari micològic pel bosc de Castellfollit

Informació treta de parcsnaturals.gencat.cat
L’itinerari comença a l’àrea de lleure de la casa forestal de Castellfollit on hi ha un aparcament, taules i una zona de jocs infantils.
S’hi accedeix des de la carretera T-700 (Poblet-Prades). Al punt quilomètric 6,5 hi ha un trencant que entra a la vall de Castellfollit (just on hi ha una creu de terme). Per arribar a la casa forestal de Castellfollit, cal seguir la pista principal asfaltada durant 3 km. De camí a la casa forestal hi ha el Centre d’Interpretació del Paratge Natural de Poblet i un punt d’informació obert segons temporada.
Recorregut
Des de la casa forestal de Castellfollit, cal seguir la pista forestal (Castellfollit-el Tillar), tot creuant la cadena que prohibeix la circulació motoritzada. El camí transcorre cobert per una filera de til·lers; apareix a mà dreta un sender senyalitzat que cal enfilar. El primer tram de sender puja força dret. Cal creuar una pineda centenària de pinassa i pi roig que forma part de l’inventari de boscos singulars de Catalunya. Continuant pel sender, ben aviat s’arriba als primers arbres amb un bolet pintat, el peu de rata (1). En un desviament a l’esquerra del sender principal, hi ha el segon bolet pintat, la farinera borda (2), un bolet mortal. Totes les pintures han estat realitzades pel Sr. Genís Colell. Tornant al sender principal, aviat es travessa el pla dels Esbarzerals i es creua un camí de desembosc per llavors reprendre el sender senyalitzat.
El sender continua pla, davalla una mica i lentament tornarà a agafar pendent fins a arribar de nou al camí forestal. Una vegada a la pista forestal principal, cal seguir cap a la dreta. Per sobre del camí hi ha el fredolic (3). Una mica més enllà de la pista forestal, hi ha pintat l’ou de reig (4), un dels bolets amb més alt valor culinari. Arribats en aquest punt, cal decidir si es vol continuar per completar l’itinerari o bé iniciar el camí de retorn per la pista forestal per on veníem (itinerari curt). La pista forestal ens durà
fins al punt de sortida: la casa forestal de Castellfollit.

Itinerario que corresponde al número 4 del Paraje Natural de interés Nacional de Poblet, que comienza en la Casa forestal de Castellfollit el término municipal de Vimbodí y Poblet con dos recorridos a elegir, en este caso, el corto en sentido antihorario.
Para más información Itinerario bosque micológico por el bosque de Castellfollit

Información extraida de parcsnaturals.gencat.cat
El itinerario empieza en el área de pícnic de la casa forestal de Castellfollit donde hay un aparcamiento, mesas y una zona de juegos infantiles. Se accede desde la carretera T-700 (PobletPrades). En el punto kilométrico 6,5 hay un desvío que entra en el valle de Castellfollit (justo donde hay una cruz de término). Para llegar a la casa forestal de Castellfollit, se debe subir la pista principal asfaltada durante 3 km. De camino a la casa forestal, está el Centro de interpretación del Paraje Natural de Poblet y un punto de información abierto según la temporada.
Recorrido
Desde la casa forestal de Castellfollit, hay que seguir la pista forestal (Castellfollit-el Tillar), cruzando la cadena que prohíbe la circulación motorizada. El camino transcurre cubierto por una hilera de tilos; aparece a mano derecha un sendero señalizado que hay que enfilar. El primer tramo de sendero presenta una buena cuesta. Hay que cruzar un pinar centenario de pino laricio y pino rojo que forma parte del inventario de bosques singulares de Cataluña. Continuando por el sendero, muy pronto se llega a los primeros árboles con una seta pintada, el pie de gallo (1). En un desvío a la izquierda del sendero principal, está la segunda seta pintada, la oronja verde (2), una seta mortal. Todas las pinturas han sido realizadas por el Sr. Genís Colell.
Volviendo al sendero principal, pronto se atraviesa el llano de Els Esbarzerals y se cruza un camino de desembosque para reanudar a continuación el sendero señalizado. El sendero continúa llano, desciende un poco y lentamente cogerá de nuevo pendiente hasta llegar de nuevo al camino forestal. Una vez en la pista forestal principal, es necesario seguir hacia la derecha. Por encima del camino está la negrilla (3). Un poco más allá de la pista forestal, está pintada la amanita de los Césares (4), una de las setas con más alto valor culinario. Llegados a este punto, hay que decidir si se desea continuar para completar el itinerario o bien iniciar el camino de retorno por la pista forestal por donde veníamos (itinerario corto). La pista forestal nos llevará hasta el punto de salida: la casa forestal de Castellfollit.

Apagallums

Casa Forestal de Castellfollit

Font

Fredolic

Inici itinerari 4

Itinerari micològic pel bosc de Castellfollit