• Photo of Papin Do - Kuk

July 5, 2020

June 2020

near Brajčin Laz, Republika Srpska (Босния һәм Герцеговина)

Zanimljivo je kako se imenica klanac prenosi kroz srodne slovenske jezike. Na ruskom se kaže “tesnina” (i mi imamo sličnu reč “tesnac”), na bugarskom je to “prolom”. Za priču koja sledi najzanimljiviji je ipak slovenački, ali ujedno i naš stari izraz, koji srećemo i kod Jovana Cvijića: “soteska”.

I zaista, zanosan je to zagrljaj gorostasnog Volujka i stasite Zelengore: reka Sutjeska je od Čemernog ka Tjentištu probila impresivan kanjon, u najužem delu širok svega nekoliko metara.

Pre ovog dramatičnog prodora kroz dinarske vapnence, Sutjeska tiho i nepretenciozno izvire u Papinom dolu, pod padinama planine Lebršnik...

nastavak priče pročitaj na:
Summit

Kuk

Intersection

R: Izvor Sutjeske-Kuk

Izvor Sutjeske 10 min., Kuk 1,5 sati

R: Volujak-Jagodino jez., Košara, Orlovac

Volujak 3 h, Stabanska jezera 2h, Studenac 2h, Jagodino jezero 15 min., Košara 1h 15 min., Orlovac

Skretanje za Kuk uzbrdo u šumicu