• Photo of Pala Alta 100 cims

-125 f
2.3
4.7

near Vilanova de la Sal, Catalunya (España)

Aproximació en cotxe. Des de Balaguer cal agafar la carretera C-12 en direcció Àger. Passat l’encreuament d’Os de Balaguer girar a la dreta al Monestir d’Avellanes. Aquí ja hi ha indicacions de Vilanova de la Sal. Seguim per la carretera LV-9046. Si no deixeu aquesta carretera, us portarà al centre del poble. Si no esteu segurs, al STOP gireu a la dreta i al següent STOP a l’esquerra.
Hi ha una petita placeta amb una font on deixar el cotxe.
Comencem la ruta seguint la carretera LV-9045 cap al nord, des d’aquest punt es veu l’Ermita de Montalegre. Seguim per la carretera fins a un pal indicador de l’Ermita per un camí de terra.
Arribarem a un altre pal indicador on, aparentment, ens fan anar en direcció contrària. Seguim per la pista forestal que puja a l’Ermita. Al següent pal indicador seguim recte, hi ha un rètol per cotxes que indica l’Ermita. El camí deixa de ser planer i poc a poc va guanyant en inclinació.
Arribareu a un revolt a l’esquerra pels cotxes, si seguiu per aquí el camí us portarà a l’Ermita. Nosaltres vam seguir recte pel camí que transita sota la cresta. Quan la cresta s’acaba el camí comença a baixa, una mica abans l’abandonem per un corriol que surt a l’esquerra i que ens porta a la cresta en ascens. Aquest és la part més dura de la jornada. Agafareu metres en poca distància, però de seguida s’acaba. Al davant teniu el Pantà de Camarasa amb un dels ponts del tren dels llacs.
Cal resseguir per la cresta tot seguint les fites que en poc temps ens deixen al cim. Hi trobareu una caseta de guaita.
Per seguir amb el descens, caminem pel corriol en direcció oest, en tot moment veurem l’Ermita de Montalegre. Passada l’Ermita, seguim les marques de BTT, que per un corriol estret ens baixen cap al punt d’inici.
Just amb el creuament amb el camí de pujada hi ha un roure monumental i una caseta amb una font no potable on us podeu refrescar en dies d’estiu.
Caminada sense cap dificultat, on la pujada es fa per pistes forestals i el descens per un corriol de BTT. Ideal per una passejada sense pretensions i molt bones vistes del Montsec.