Uploaded February 22, 2017

Recorded February 2017

0.8
1.5

near Òrrius, Catalunya (España)

Deixem el cotxe aparcat prop de la ermita de Sant Bartomeu. Dintre del GR92 que vé del turó de Parpers, i va baixant cap a la Roca d´en Toni. Seguim el camí ample a la dreta de la ermita. Iniciem pujada cap al cim de la muntanya, passem una torre de vigilància.Estem passant pel PR C 36.Voltant el Turó de Mataró (506 metres) Al poc una senyal ens dirigeix a un corriol que puja fins a un antic poblat ibèric, del que resten unes roques a dalt , és el Turó de Cèllecs (536 metres). Anem seguint el PRC 36, fins al Turó Rodó(535 metres), on hi ha una Torre de Comunicacions, i un senyal geodèsic, on es veuen unes vistes de les muntanyes del voltant. Baixem seguint el sender de petit recorregut, fins enfilar un corriol a l´esquerra que ens porta, fins novament al GR 92, ample veient la masia de Can Tarascó a l´esquerrra. Baixem pel sender de gran recorregut fins a un gran pla,la Plana del Fum amb moltes bifurcacions de camins.El més a la dreta va a Vilanova del Vallès, el del mig porta a La Roca d´en Toni, i Can Boquet, i més avall Vilassar de Dalt, el que va per l´esquerra a Òrrius. D´aquí tornem en direcció a Sant Bartomeu, tornant en rera pel GR 92
La senyal que ens dona el GPS es de 5km, però crec que son 6km de caminada, pels GPS d´altres companys d´excursió, en algún moment haurà fallat crec que en el corriol més estret
Per l´altre banda, els GPS també ens demostra que no calcula del tot bé els metres d´alçada del turons, comparat amb les cartografia, i ha una desviació d´uns 50 metres més en el nostre.

LLOCS D´ÍNTERES
POBLAT DEL TURO DE CELLECS, o El Castellot, o Turó Gros. Un dels poblats més importants del Vallès, va tenir muralles, torres i habitatges, del segle IV-II aC. Actualment queden poques restes.
ERMITA SANT BARTOMEU DE CABANYES, romànica, absis interessant, documentada el 931. Durant la guerra civil van destruir tots els interiors, però els ermitans va salvar l´edifici.Destacat el xiprer
MC TP JR EO

Plana del Fum. Pal de senyals

Plana del Fum

EMILI ORSO Feb 22, 2017

Poblat Ibèric de Cèllecs, a l´esquerra https://es.wikiloc.com/rutas-outdoor/orrius-sant-bartomeu-cellecs-turo-rodo-plana-del-fum-16513870#wp-16513873/photo-10357629

Atenció bifurcació al Turó de Cèllecs https://es.wikiloc.com/rutas-outdoor/orrius-sant-bartomeu-cellecs-turo-rodo-plana-del-fum-16513870#wp-16513873/photo-10357630

EMILI ORSO Feb 22, 2017

Camí de tornada a Sant Bartomeu https://es.wikiloc.com/rutas-outdoor/orrius-sant-bartomeu-cellecs-turo-rodo-plana-del-fum-16513870#wp-16513884/photo-10357645

• Photo of Manel_49

Manel_49 Feb 23, 2017

Bona descripció. Sortida fàcil per un zona tranquil·la. Vistes teòricament molt bones sobre el Vallès i el Maresme, però la vegetació hi posa dificultats per gaudir-ne. Recomanable.

EMILI ORSO Feb 24, 2017

Bona excursió, que fa agafar ganes de seguir per altres llocs de la Serralada Litoral.

• Photo of adrianalopezrey

adrianalopezrey Sep 12, 2019

Si una ruta muy agradable con vistas muy guapas de Badalona y del Valles Oriental hasta el Tagamanent.