Uploaded January 4, 2015

Recorded January 2015

1.7
3.3

near Onda, Valencia (España)

La ruta s'inicia a l'avinguda de la Constitució d'Onda, en el tram entre el carrer del 8 de març i el carrer d'Almassora. A mà esquerra tenim un camí que s'endinsa entre camps de tarongers, perduts i casetes en direcció cap a la Talaia. El prenem. Creuem primer el barranc de Beniparrell, i just després el del Salvador. Continuem recte. Passem a mà dreta una gran bassa circular. Uns metres més endavant, el camí es divideix en dos. Si prenguérem el de l'esquerra, ens adreçaríem cap a la Baronia. Nosaltres tombem a la dreta en direcció cap a la Trencadella.
Aquest camí que ara prenem s'acaba i es divideix en dos. Si giràrem a l'esquerra, pujaríem cap a la Trencadella i el Regall de l'Abellar. En canvi, nosaltres tombem a mà dreta, cap al Corral Roig. Però abans d'aplegar a ell, ens desviem per un camí a mà esquerra que ens aboca al Polígon Industrial "La Trencadella".
Creuem la CV-21 per la rotonda de la fàbrica taulellera "Peronda" i agafem el camí del Pas de Fulla (el qual és Via Pecuària), per a endinsar-nos en el Pla de la Marquesa. Passem primer per Villa Trinidad, que ens queda a l'esquerra, i poc més endavant per Villa Encarnación, a la dreta. El perfil de la segona imposa entre els horts de tarongers que l'envolten. Continuem recte i al següent encreuament tombem a la dreta. Si ens fixem, en aquest punt, podrem observar en la llunyania el Corral del Borrasco.
Baixem recte a buscar el camí de Ràtils. Abans però creuem el camí de les Covatelles. Passem per la finca La Generala i creuem el barranc de Ràtils, tot fent cap al camí que buscàvem. El prenem en direcció Onda. Deixem a la nostra esquerra el Toll d'Ascla. No molt més endavant entrem ja en zona urbanitzada. Primer ens incorporem al Polígon Industrial El Colomer i després al del Colador. Continuem pujant per l'urbanitzat camí de Ràtils, tombem a l'esquerra pel carrer d'Astúries, a l'esquerra de nou pel de Cantàbria, i a la dreta per l'avinguda de Castella-la Manxa. Fem cap, tot recte, a l'avinguda de la Constitució, on donem per finalitzada la ruta.