5.1

near Queralbs, Catalunya (España)

Excursió al llarg del que vindria a ser l'Olla de coma de Vaca, començant al pont de Daio, pujant el Balandrau pel Serrat, baixo al coll de Tres Pics i pujo al Puig de Fontlletera, vaig resseguint la carena pujant i baixant fins al Puig de Pasturia, després pujo el Grà de Fajol, al Bastiments, Pic de l'Infern, pic de la Vaca, Noucreus..segueixo la carena fins a pujar al Torreneules i baixo cap al serrat de les Pedrisses i d'allà baixo pel dret a buscar el riu Freser, passant de llarg el Salt del Grill pq ja fosqueja i arribant al pont de Daio quasi 12hores més tard. El GPS diu 3000 metres de desnivell positiu i els mateixos en negatiu i 35'5km, després el wikiloc ho converteix en algo menys.
Una excursió on cal anar ben proveït d'aigua, jo portava 2'5litres, i sort q portava la camelback per anar regulant les ingestes molt a poc a poc.
Començo a caminar a les 10h (molt malament!) i a partir de les 14h s'aixequen núvols q venen de l'est i que taparan el sol per benefici meu!
Pel que fa al track dir que de pujada al Balandrau els trams de bosc són potencialment perdibles i es recomana anar mirant bastant. Quan toca carenejar no hi ha perdua. I tot el que és la baixada des del Torreneules baixo bastant pel dret doncs el camí o destí és evident, però necessari uns pals telescopics per fer akesta baixada comodament!
He penjat les fotos aki: