Uploaded September 23, 2013

Recorded January 2013

1.5
2.9

near Olivella, Catalunya (España)

Excursió fàcil i agradable.
Aparquem al camí de cal Montaner o a la carretera (petit aparcament uns 50 metres abans d'arribar al camí).

Altres sortides prop del Parc del Garraf:

Olivella, Castell Vell, Santa Susanna i tornant per la Riera de Begues 10km.
Olivella, Avenc de l'Esquerra, Plana Ponça, Santa Susanna 11 km.
Passeig a la Cova Negra 7km
Mas Alba a la Cova Negra 10km
Serres de les Gunyoles i la Llampa 14 km.

Recorregut:

Seguim la pista principal uns 700 metres on trobem una cadena per vehicles. Aquí deixem la pista principal a l'esquerra i seguim recte (indicador del castell).

Anem pujant i passem per quatre indrets: les pedres del "Barret del Rector", L'Hort del Rector (petit corriol a la dreta), La Rectoria , l'Antiga Església fins arribar al Castell d'Olivella.

Gaudim d'unes magnifiques vistes del Garraf.
Les edificacions que hem vist ens fan pensar en la pobresa de la zona.
Baixem del Castell i tot recte (Est) agafem el corriol planer que entre pins i carris ens porta al GR92.3. Torcem a l'esquerra baixant pel GR fins passar la riera de Begues i veient Santa Susanna.

Des d'aquest indret la masia sembla una fortificació al mig dels conreus.
Crec que es la millor arribada a la masia. De la masia tornem al GR, passem un pou i arribem a una bifurcació (mire-ho al darrera).

Si volem tornar Seguint la Riera de Begues

Deixem el GR 92.3 i torcem a l'ESQUERRA vorejant la vinya . Per pista fins que travessem la riera de Beges i al inici de la pujada passem una valla. La pista de Trencaportells es nova , la seguim i tornem a passar la cadena de l'anada i fins trobar a la DRETA l'indicador de la Cova de cal Montaner.

Baixem fins el mirador i agafem el corriol de la dreta per veure la cova.
Retornem al mirador (podem seguir per la riera però si es mullat millor seguir el corriol marcat) i seguim el corriol marcat prop la llera de la riera fins la pineda d'el Navà .

Travessem la riera per arribar a la sínia de cal Duran, seguim avall per una vinya fins arribar a la carretera i tornem a l'aparcament.
seguir recte direcció EST
bones vistes
a l'esquerra, baixada a la Riera de Begues i Santa Susanna
magnifica masia
a l'esquerra

• delpeplluis Apr 1, 2015

Hola company.
    Avui he fet la ruta que ens vas proposar amb el meu net de 8 anys, i l'hem trobat preciosa. Es molt recomanable, i millor a la primavera amb la font del rector rajant després de les darreres pluges i els camins farcits de farigola i romaní florits acompanyant les nostres passes. Tot un regal pels sentits i una bona escola pels menuts.
    Moltes gràcies per compartir-la.

• Photo of +50

+50 Apr 2, 2015

M'alegra que l'hagis gaudit i especialment per la bona companyia que has tingut. Qui sembra, recull ...
    Per a mi és un dels més bells passejos del Garraf, trobant en cada estació una sorpresa. Si neva acosta't ...