Uploaded July 3, 2019

Recorded July 2019

3.5
7.1

near Vall de Núria, Catalunya (España)

Ruta molt i molt maca , molt recomanable , molt espectacular i molt emocionant. La combinació del cremallera fins a Núria, la pujada al coll de Nou Creus, les vistes des del cim La Fossa del Gegant, la baixada als llacs de Carança, l´estany Blau , l´estany Negre, l´estany de les Truites, la Bassa, la Basseta, el refugi Ras de Carança, tota la vall de carança seguin la riera que cada vegada es mes caudelosa i més engorjada fins a trobar les passeres per sobre la riera i els ponts de mico i per acabar la cornisa. El camí està excavat a la roca pel mig d'una impressionant cinglera, al fons i a la dreta de la qual tenim el torrent de Carança. El camí no és gaire ample 1 m., i, paral·lelament es va fer per l'interior de la roca una conducció d'aigua per a la central elèctrica de Thues. Un cop passat aquest impressionat i emocionant congost acabem la ruta al bonic poble de Thues Entre Valls. SALUT I REPÚBLICA. Aquesta és l’esplèndida i clàssica ruta per anar de Núria a Thuès-Entre-Valls, passant pels Llacs i les Gorgues de Carançà.
Per no haver demanar que ens vinguessin a esperar a Thuès al final de la ruta vam haver de fer diverses combinacions de transport i així tornar al punt d’inici, a Ribes de Freser, que és on deixem el cotxe.
Comencem deixant el cotxe a l’estació de Ribes de Freser i ens dirigim a l’estació de Ribes-Vila, la del mig del poble i pugem amb el cremallera de les 7.35 del matí i arribem a Núria a les 8.10
Un cop feta la travessa, arribem a Thuès-Entre-Valls i agafem un bus a les 17.06. Arribem a Latour-de-Carol a les 18.20 : https://www.rome2rio.com/es/map/Thu%C3%A8s-Entre-Valls/Latour-de-Carol
Un cop a Latour-de-Carol vam agafar el tren a les 18.52 en direcció a Ribes de Freser. (Advertència: El bitllets els vam pagar a dins del tren quan va passar el revisor, a la estació no és possible comprar els bitllets en taquilla).