Coordinates 2049

Recorded May 2014

3.2
6.3

near Queralbs, Catalunya (España)

Núria - Peu del Puigmal - Fontalba per les Comes (3c) - Núria per GR11-8 (2a) 2014-05-31 8:41

Feia molt de temps que al revisar el mapa d'Excursions a Núria (fet sobre una vista de satèl•lit on hi ha marcades moltes caminades i ascensions a fer) n’hi havia una en especial que m'atreia. Pujant o baixant del Puigmal a Núria (3b) anava mirant si veia un trencall però mai era el moment, i ni l’havia trobat a Wikiloc ni està marcat al mapa de l’Alpina. Avui he sortit per fer aquest recorregut: Núria Fontalba per les Comes (3c) i tornada pel camí habitual GR 11-8 (2a).

Al sortir nevava (i ha nevat bona part del matí), tot i que no feia gaire fred, he començat a fer el recorregut (3a’) com si anés a fer el Puigmal, però intentant estar atent a veure si (després del Pla de l’Ortigar) veia quelcom que m’indiqués on podia començar el corriol (3c). De fet, per anar per les Comes, t’aconsellen agafar el 3a (antic camí al Puigmal que puja més dret) i no el 3a’ (que és el que ara està indicat i tothom agafa). I pujant, pujant m’he animat a arribar fins els peus del Puigmal. Feia mal temps, jo no portava grampons (doncs no em calien per aquesta ruta prevista) i he decidit aturar-me a on la neu començava a ser molt abundant i hi havia una boira espessa que no deixava veure els pics ni els corriols de pujada. He vist alguns caminants ben equipats que anaven amunt.

Al baixar he intentat entrar un xic, de tant en tant, a la dreta per veure si veia algun corriol ... i amb paciència n’he vist un (qui diu vist diu intuït) que podia ser el bo. Magnífic!! Les vistes has estat esplèndides. Una advertència: cal estar molt atent tot el camí, doncs no és un camí!, ni tant sols un corriol!! és tan sols un corriolet que a vegades està mig perdut i altres es veu bé. Cal tenir el track al GPS o un bon sentit de l’orientació i llegir bé el terreny. Creua per dalt la Coma de les Perdius, la Coma de Gobrèn i travessa el serrat de la Fita. Més enllà, revolta la cometa de Fontalba i baixa fins a la Collada de Fontalba. Allà he agafat el camí GR11-8 (2a) ben marcat, que et porta a Núria visitant la Dou de Fontalba, creuant per la part baixa la Coma de Gobrèn i les Perdius i arribant a la Creu d’en Riba.

De tornada he trobat una simpàtica parella que han pujat al Puigmal des de Fontalba, però al arribar a dalt sembla que no s’han atrevit a baixar pel mateix camí (emboirat, ple de neu, amb un fred que pela i un fort vent) i gràcies a una persona que portava GPS han aconseguit baixar fins a Núria i d’allà (2a) a Fontalba. Segur que ha estat una aventura!

He vist molts d'isards, marmotes encuriosides i una guineu.

Per fi he trobat i he recorregut el Núria-Fontalba per les Comes!!!

Salut i Comes, -perdó- ... vull dir Cames!!

Al peu del Puigmal

31-MAY-14 10:34:51

Camí a Puigmal

31-MAY-14 13:28:49

Cim de la Dou

31-MAY-14 13:10:14
Parking

Collada de Fontalba (Aparcament)

31-MAY-14 13:48:12

Refugi Pedra - Creu d'en Bonada

31-MAY-14 15:06:11
River

Torrent de la Coma de l'Embut

31-MAY-14 11:01:09

31-MAY-14 13:13:54

• Photo of graells

graells Jun 3, 2014

Miquel, estàs en plena forma. I com ho relates i escrius després... Felicitats perquè en podràs fer un llibre ben aviat!

• Photo of capita haddock

capita haddock Jun 3, 2014

Ep Jordi, la Vall de Núria és magnífica ... caminar, pensar, ... escriure -per més endavant- ;-)
    Salut i Cames!!

• Photo of montagut

montagut Jun 3, 2014

Jo m'he perdut en el 3c :-))
    Bones vistes sobretot al final de la ruta, m'agradaria veure el Doll de Fontalba.

Salut i Comes!!

• Photo of capita haddock

capita haddock Jun 3, 2014

Increïble Montagut ... el "Dou de Fontalba" té un doll d'aigua que fa fredar ... directament de la roca!