Uploaded June 1, 2014

Recorded June 2014

2.7
5.4

near Queralbs, Catalunya (España)

Núria – Coma del Clot o Fontnegra - Coll Torreneules - Coma de Vaca - Queralbs 2014-06-01 7:57

Aquest solejat matí tenia el temps un xic limitat, doncs calia tornar a casa aviat, i m’he engrescat a fer una ruta que no havia completat mai del tot. De Núria a Coma de Vaca pel Coll de Torreneules (8e) i d’allà anar fins a Queralbs pel clàssic de les Gorgues del Fresser (9e).

He sortit de Núria i he arribat al Refugi del Pic de l’Àguila (fa temps vàrem arribar al Coll passant pel Pic de l’Àguila i fent el Cim de la Coma del Clot), avui he seguit fins el fons de la Vall de la Coma del Clot o Fontnegra i he arribat al Coll de Torreneules més ràpid, estava amb trams de neu a banda i banda, i he seguit el torrent per l’esquerra fins arribar al Refugi de Coma de Vaca. Des d’allà he resseguit les Gorgues del Freser, m’he desviat un xic per veure el Salt del Grill, he passat davant de la central de Daió i fins Queralbs ... on he agafat el cremallera a Núria. Tot ha vingut rodó, ni molta neu, ni m’he tingut que esperar. Això sí, la pujada ha estat amb un vent fred i la baixada amb molt de sol i bona temperatura.
De nou he vist isards i marmotes, aquest cop alguna menys poruga. He vist algunes plantes de marcòlic groc o lliri dels Pirineus (Lilium pyrenaicum) però encara els hi falta unes setmanes per florit.

El camí no és gens perdedor, a voltes entre el Coll de Torreneules i el Refugi, al Torrent de Coma de Vaca el corriol no està marcat, però no té pèrdua i és qüestió d’anar triant el pas que millor convingui. A més sempre trobaràs altres excursionistes, no és un camí inhòspit, sobre tot entre el Refugi i Queralbs. Per cert si es fa de Núria a Queralbs hi ha més baixada ;-)

Ens agrada passar uns dies a Núria, és fantàstic poder deixar els cotxes darrera i tenir hotel, apartaments o alberg a uns 2.000 metres d’alçada, per esmorzar aviat i començar una caminada.

Salut i Cames!!

• Photo of montagut

montagut Jun 3, 2014

Gairebé tot baixada :-))
    Bon cap de setmana ben aprofitat.
    Salut i Cames company!

• Photo of capita haddock

capita haddock Jun 3, 2014

Uff sí! El proper cop el Balandrau ;-)