Uploaded July 9, 2017

Recorded July 2017

2.0
4.0

near Vehinat de Lliors, Catalunya (España)

Contemplar la posta de sol des del Coll d'Ordial (1470m) i admirar la lluna plena de juliol des del Matagalls. Aquest era l'objectiu del nostre tresc d'horabaixa. Som part del pinyol de pega i altri: Francesc, Assumpta, Josep M., Anna, Myriam i Julià.

Com arribar-hi des de Barcelona
Ruta A: Per la C17. Direcció Vic - Seva - Viladrau - Coll de Bordoriol (aparcament a la dreta). Són uns 85km.
Ruta B: Per l'AP7. Sortida 11 (Sant Celoni) - Santa Fe del Montseny - Coll de Sant Marçal - Coll de Bordoriol (aparcament a l'esquerra). Son uns 85km.

Zona: Montseny
Inici i final de ruta: Coll de Bordoriol
Condicions de la ruta: No presenta cap dificultat tècnica. La senyalització està força bé. Pista forestal fins passada la Font Rupitosa. Cal estar atents al gir a l'esquerra per agafar el corriol que ens portarà al Coll d'Ordial. Aquest és el tram més complicat; ascensió continuada i vistes espectaculars.
Condicions climàtiques del dia: Calor d'horabaixa. Temps estable.
Punts d'aigua: Font de Llops - Font Rupitosa - Font dels Cims. Totes ragen. Les tres de pujada.
Anotació: Si es vol fer nocturna recomanem iniciar el tresc a les 18:00h. Així hi ha temps abastament d'admirar la posta de sol i veure sortir la lluna plena.

Iniciem el tresc a les 19:30h. Coll de Bordoriol. Calor d'estiu. Anem per ombra fins la cota 1300. Les fonts de Llops i Rupitosa refresquen els nostres clatells i calmen la set. Passada la Font de Llops cal seguir els senyals fins la Font Rupitosa. Fins passada la Font Rupitosa el camí es una pista forestal.

Final de pista. En el moment que es perd la pista caldrà estar atents a un senyal ("T") que hi ha al tronc d'un faig. Aquí agafarem el corriol ben fressat que, travessant el rierol del Sot de les Cordes, ens portarà al Coll d'Ordial (1470m); vistes a la dreta: Viladrau i Plana de Vic. Coll d'Ordial: temps per fer una aturada i admirar l'entorn.

Des del Coll d'Ordial hi ha 2 corriols que pugen. Agafarem el de l'esquerra; per la carena. Ens portarà a la Font dels Cims (que origina el rierol que més avall alimenta el Sot de les Cordes). Des de la font al cim no hi ha problema (amb bona visibilitat).

Matagalls (1700m). Temps per contemplar les vistes a 360º. La nit ens ofereix "son et lumière"; llamps sobre Manresa, a l'horitzó llunyà. La lluna ja és quasi al zenit. Davant tenim les siluetes de Les Agudes, el Turó de l'Home i el mar. Espectacle espatarrant.

Iniciem el descens en direcció al Coll Pregon. Aquí girem a l'esquerra, en baixada pronunciada fins enllaçar amb la pista forestal que ens portarà al punt d'inici; el Coll de Bordoriol.

Coll de Bordoriol

Corral de la Vila

Casa

Bifurcació

Camí a la dreta

Font de Llops

Font Rupitosa

Corriol marques 'T'

Girar a esquerra i seguir el corriol amb marques "T" fins Coll d'Ordial