Uploaded April 8, 2019

Recorded April 2019

1.7
3.5

near Navajas, Valencia (España)

Una vegada més hem fet una ruta preciosa. Hui hem desembarcat una seixantena de persones a Navaixes, tot un èxit organitzatiu de i per a la nostra colla, Xino-xano (Cullera). Totalment apta per a totes les persones i edats. A primera vista la llargària de la volta podria semblar un problema, però la veritat siga dita, el recorregut es fa curt i el temps passa volant. El riu Palància, al seu pas per Navaixes es recrea i transcorre tranquil, igual que la senda que el voreja: un passeig relaxant.
En passar l'embassament de El Regajo hi ha una zona de descans bastant ben conservada, amb bancs i cadires de pedra, la qual et permet repondre forces. Reprens la marxa girant a l'esquerre per la carretera i a poc més de 200 metres, ara a la dreta, abandones la via asfaltada per a reprendre un camí de terra que dóna accés a una urbanització. Quan vens a adonar-te'n arribes a un grup de cases disseminades al mig de la muntanya i a vora riu que t'ofereix una grata sorpresa: un pont més vell que la tos! Zona perfecta per a la fotografia.
Baixant per una escala que hi ha a l'esquerre del pont, s'arriba a Navaixes, i per vora riu a la Ruta de les Fonts i, finalment, al Salto de la Novia. Per acabar la jornada, un passeig pel carrer on hi ha autèntiques mansions de principis del segle passat i, no cal dir-ho, visita obligada a l'om tricentenari i objecte de veneració. En la plaça on creix tenim uns quants locals on alleugerar la set que caminar ha provocat.
Finalment indicar que la ruta ve prou ben senyalitzada amb les marques de Sender Local i em sembla haver-ne vist també de PR.

Nav - INICI FINAL

Inici junt al Camping.

Nav1

Nav10

Nav11

Nav12

Nav13

El pont! No hi ha que creuar-lol!!!! Justet a l'esquerre (no es veu a la foto) està l'escala bona.

Nav14

Nav15

Nav16

A punt d'entrar altra vegada en Navaixes.

Nav17

Nav18

Nav19

Nav2

Nav20

"Casas colgantes" i no cal anar a Conca!!!!

Nav21

Nav28

Nav29

Nav3

Cruïlla: s'abandona la Via Verda i es gira cap a la dreta, per la pista.

Nav4

Bé, ací hi ha una marca que t'indica clarament que la senda segueix recte, però si no t'importa fer unes passes de més, entrant per la ruta equivocada, és a dir a l'esquerre, la pista et permet arribar a la mateixa del llac de l'embassament. Fas unes poques fotos i tornes a pujar la lleugera costera fins a agafar a l'esquerre, ara si, seguint la senda bona.