Uploaded June 22, 2013

2.8
5.6

near Cornudella, Catalunya (España)

Les Ventes - Sant Pau - Arbolí - Coll d'Alforja - Les Ventes.

Ruta circular en un punt intermig entre les muntanyes de Prades i la Serra del Montsant. Aquesta es va realitzar a finals del maig del 2008 i la calor era bastant forta sobretot en el tram de la Venta del Pubill fins a l'Arbolí.

Deixarem el nostre vehicle al parking de les Ventes o Venta del Pubill a la carretera que va de Reus a Cornudella del Montsant just després del trencall que va fins a Poboleda. Anirem un tram curt per carretera en direcció a Cornudella fins a trobar un camí que surt a la dreta, passa per un camp de vinya i després puja un torrent per anar a trobar una pista de terra. Seguirem per la pista sense gens d'ombra per la qual cosa haurem de portar un bon protector solar força fort de 50 per exemple. Arribarem a l'ermita de Sant Pau sobre el poble d'Arbolí i també hi trobarem una font. Baixarem fins al poble per un caminet on de nou trobarem una altra font a la sortida del mateix en direcció a Reus. Des d'aquest punt creuarem tota la vila per anar a buscar el camí del Coll de la Vall, a través de diversos massos que van creuant rierols. Seguint amunt pel camí de l'arena a la Vall i arribarem per bosc fins a un trencall a la esquerra que ens portarà fins a la Font Freda i després fins al Coll d'Alforja on tindrem molt bones vistes del Baix Camp si mirem cap al mar. Tornarem fins al mateix trencall d'abans i aquest cop agafarem l'altre camí que ens durà per la vall del riu d'Arbolí fins a les Ventes i el nostre cotxe.

Trobarem aigua a l'Ermita de Sant Pau i a l'Arbolí.