Time  one hour 58 minutes

Recorded May 2014

0.9
1.7

near la Febró, Catalunya (España)

La Febró - Els Avencots - La Febró.

Ruta circular amb començament i final al poble de la Febró, a la Comarca del Baix Camp. La ruta ens portarà fins als Avencots, un racó salvatge i força desconegut de les Muntanyes de Prades. La ruta transcorre tota per pista de terra i corriols menys un petit tram de carretera asfaltada.

Tindrem aigua al començament de la ruta, a tocar de la zona d'aparcament, a la font del Pubill.

Arribarem al poble de la Febró Venint des de la carretera de Vilaplana o des del Coll d'Alforja. Deixarem el nostre cotxe just abans d'entrar al poble en un aparcament que hi ha a mà dreta a peu de la mateixa carretera. Anirem caminant per la carretera tornant per on hem vingut durant uns 200 metres fins a trobar una pista a mà esquerra. Seguirem per la pista de terra primer, per després seguir per un corriol per dintre el bosc i finalement tornar a sortir a una altra pista de terra.
avançarem i trobarem una fita a la dreta tot just després d'una pujada. Seguirem per aquest caminet fins a arribar a les primeres parets dels Avencots. Als Avencots millor disposar d'una bona estona per entrenir-s'hi ja que hi ha força esborancs i petites coves com per estar-s'hi una bona estona. Un cop aquí haurem d'anar seguint fites fins a trobar la sortida ja que el GPS segurament no rebrà senyal al quedar l'indret força enclotat. Després un cop abandonada la zona d'avencs seguirem per corriol fins a trobar de nou la pista que hem deixat abans. Seguirem la pista una bona estona fins a girar a la dreta i anirem seguint fins a trobar marques de PR en groc i blanc. El camí fins al nostre vehicle ja serà tota l'estona el de les marques del PR.
Parking

Aparcament

Corriol

Avencots

PR

Font del Pubill

• Photo of juantxeta

juantxeta May 18, 2014

Una ruta fàcil i còmoda, on en poca estona et plantes a un indret sorprenent de la nostra provincia. Val la pena visitar el lloc, preciós.

• Photo of reigbord

reigbord May 20, 2014

els avencots , un raco molt maco i recomanat per descobrir.
    el problema es que al gps del jordisiol se li ha anat la olla justament on hi ha la bandereta aquesta que posa avencots (fixeu-se i veureu que hi ha varies rectes consecutives al track ).
    hem anat seguint les fites i ens hem perdut varies vegades buscant la baixada fins que em empalmat amb el sender que haviem fet de pujada per retornar cap al cotxe.
    Resumint, es mig track.

• Photo of jordisiol

jordisiol May 21, 2014

El gps just arribar als Avencots simplement va desaparèixer, d'aquí que es veuen les rectes al track, hem sap greu però en aquest punt el gps no serveix massa.