• Photo of MÜFLİZDERE KANYONU KOCAELİ 13.05.2017 BEKİR SAYRIM

423 f
1.1
2.3

near Örnek, Kocaeli (Türkiye)

Merhaba,
Lokasyonu bilmeyenler için kısaca tarif etmek gerekirse ;
Kocaelinin içinden geçtikten sonra çıkışından Yalova Bursa istikametine döneceksiniz. Dönüşten yaklaşık-5 km sonra yol çatal olmakta, sol taraf yuvacık sağ taraf yalovayı gösterecek. Yuvacık istikametine saptıktan sonra tabelaları takip edere kyuvacık barajına geleceksiniz.
Barajın ortasındaki köprüden karşıya geçip serindere tabelasını takip edeceksiniz. Hiçbir yere sapmazsanız bu yol sizi serindereye getirecek. Daha ileri araç ile gitmeniz zaten mümkün değil. Araçlarınızı bıraktığınız yerde bir su istasyonu bulunmaktadır.

Burada 3 seçeneğiniz var. Solu tarafı takip yükselerek tepelerden ilerleyebilirsiniz. Su istasyonunu geçergezmez sağdan dere yatağına inebilirsiniz. Dereden ilerlerken hemen solunuzda yaklaşık 30 mt yüksekliğinde suni bir şelale göreceksiniz. Muazzam bir görsel şölen gibi. Suyun altına girmemeye çalışın. Başınıza sert cisimler düşebilir.
Şelaleyi geçtikten 300 mt. sonra dere ikiye ayrılmaktadır. Sol tarafı seçerseniz serindere kanyonu, sağ tarafı seçerseniz müflizdere kanyonuna girmiş olursunuz.

Bu yürüyüşte sağ taraftan müflizdere kanyonuna girdik. Ana amacımız kanyonu tamamlamak olmadığı için parkuru kısa tutup tekrardan su istasyonunun bulunduğu yere geri geldik.
Burada suyun tutulduğu yerde derenin debisi düştüğü ve kum çakıl gibi alüvyonların birikmesi sonucu suyun ortasında suni bir küçük ada oluşmuş. İşte tamda bu noktaya masamızı kurduk.
Mangalımızı hazırladık, Bir gün önceden terbiye edilmiş etlerimizi bir güzel pişirmeye başladık. Müzik eşliğinde, ayağımızın altından serin sular geçerken tamamen ortamın havasına kendimizi kaptırıp, hepimiz derenin sularına kendimizi bıraktık. Çocuklar gibi suda eğlendik.
Sonuç olarak piknik ağırlıklı bir yürüyüş oldu. Boyutu nedeni ile videoları yükleyemedim.
Yürüdüğümüz bu rotaya bakıldığında bayanların da yürüyebileceği bir rota olduğunu söyleyebilirim. Rota, ağırlıklı olarak su içinden oluşmaktadır.