Uploaded April 30, 2017

Recorded April 2017

2.6
5.1

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Montserrat: Ruta per Monestir-Santa Cova-Sant Joan-Sant Onofre-Sant Jeroni-Santa Anna-Monestir (Bages)

En un dia gris i amb molta boira amb Laura i Marc tornem a pujar a Montserrat per fer una ruta que integri el Monestir, la Santa Cova i el cim de Sant Jeroni. Avui també ha vingut en Tuc que debuta a Montserrat el dia que compleix sis mesos. Bona forma de celebrar-ho.

Com és diumenge, l'aparcament està molt ple i, per tant, deixem el cotxe a les primeres places i iniciem la ruta. Arribats a l'estació del cremallera agafem el camí que, resseguint el Via Crucis, ens baixa a la Santa Cova on visitem l'ermita i la reproducció de la Moreneta. Sortim del recinte de la Cova i tornem uns metres enrere per agafar el corriol que, en progressiu ascens, ens portarà al Pla de Sant Miquel, en plena Serra Llarga. Agafem la pista cimentada que puja decidida fins el Pla de les Taràntules, on trobem l'estació superior del funicular de Sant Joan. Des d'aquí seguim el camí de les ermites que ens portarà a la nova Ermita de Sant Joan Baptista i a les restes de les antigues capelles de Sant Joan i Sant Onofre. Gaudim del camí penjat que recórrer la bauma de Sant Onofre i seguim pujant fins arribar al corriol que, per les Escales de Jacob, ens baixarà al Camí nou de Sant Jeroni. Amb tanta humitat cal vigilar, doncs les escales són molt estretes i rellisquen molt.

Seguim pel camí nou de Sant Jeroni i, poc després, ens desviem uns metres per pujar al mirador semicircular de la Serra de les Paparres que avui no podem gaudir per la intensa boira. Tornats al camí només ens queda seguir-lo fins l'Ermita de Sant Jeroni, on farem l'entrepà i, poc després, el cim de Sant Jeroni (punt més alt del massís amb 1.236 metres).

El fred i la boira no ens permeten gaudir del cim durant massa estona però, al menys, podem fer algunes fotos abans d'iniciar el descens pel mateix camí fins trobar el trencall del Camí Vell de Sant Jeroni, que agafarem. Ara tot és baixada pel mig del bosc fins el Pla dels Ocells. Des d'aquí pugem per les escales de l'esquerra en direcció a l'ermita de Santa Anna on veiem les restes integrades a la roca i els treballs d'excavació pels voltants.

Ara només ens queda seguir el Camí dels Pobres i, pel Pas dels Francesos, baixar fins el Monestir i l'aparcament, on tanquem la ruta circular d'avui.

Salut i bona caminada !
Parking

Aparcament Montserrat. Inici ruta

Aparcament. Inici ruta.

Creu del Via Crucis

Via Crucis i vista del Monestir.

Santa Cova

Santa Cova.

A dreta cap al Pla de Sant Miquel

A dreta. Seguim el corriol ben marcat que, en un ascens progressiu, ens portarà al Pla de Sant Miquel.

Pal indicador. Seguim a la dreta

Seguim a la dreta en lleuger ascens. Per l'esquerra es baixa a Collbató.

Vista panoràmica

Vista panoràmica.
Mountain pass

Pla de Sant Miquel

Pla de Sant Miquel. Seguim pujant per la pista cimentada que recórrer la Serra Llarga que, en un ascens molt pronunciat, ens portarà al Pla de les Taràntules on trobem l'estació superior del funicular de Sant Joan.

Pla de les Taràntules

A les ermites de Sant Joan, Sant Onofre i Santa Magdalena

Seguim la pista cimentada de l'esquerra que ens portarà a les ermites de Sant Joan, Sant Onofre i Santa Magdalena.

Ermita de Sant Joan

Ermita nova de Sant Joan.

Ermita de Sant Onofre

Ermita de Sant Onofre.

A la dreta cap a Sant Jeroni

Baixem a la dreta, per les escales de Jacob, que ens portarà al camí nou de Sant Jeroni.

Escales de Jacob.

Escales de Jacob que ens baixen al camí nou de Sant Jeroni.

Camí nou Sant Jeroni

Retrobem el camí nou de Sant Jeroni.

Mirador de la Serra de Les Paparres

Mirador semi-circular de la Serra de Les Paparres. Avui sense vistes per la boira intensa.

Ermita de Sant Jeroni

Ermita de Sant Jeroni.

Cim de Sant Jeroni (1.236 metres)

Cim de Sant Jeroni.

A l'esquerra

Baixem pel corriol de l'esquerra i seguim el Camí vell de Sant Jeroni.

Pla dels Ocells

Pla dels Ocells, al camí vell de Sant Jeroni. Seguim per l'esquerra, en lleuger ascens, en direcció a Santa Anna.

Ermita de Santa Anna

Ermita de Santa Anna. Restes d'excavació.

Pas dels Francesos

Pas dels Francesos al camí dels pobres, en direcció al Monestir.

Plaça

Plaça.
Parking

Aparcament i final de ruta

Final de ruta.

• Carme2016 Apr 30, 2017

Estic esgotat!!!🐶 https://ca.wikiloc.com/rutes-outdoor/montserrat-ruta-per-monestir-santa-cova-sant-joan-sant-onofre-sant-jeroni-santa-anna-monestir-17500387#wp-17500390/photo-11034507