Uploaded December 22, 2013

Recorded December 2013

1.4
2.7

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

La ruta comença a l'ermita de Santa Cecília, s'hi accedeix per la carretera BP1103. L'ermita de Santa Cecília fou una abadia benedictina del municipi de Marganell, el temple és romànic (S.Xl) amb 3 naus de pedra.
Des de Santa Cecília cal agafar el camí de l'arrel que puja cap al monestir, marques de pintura vermelles i blanques ens van indicant el recorregut que aviat s'enfila per la muntanya i ens ofereix magnífiques vistes del bages, els pirineus i la vall del Llobregat per una banda i de les agulles de Montserrat presidides pel magestuós cavall Bernat per l'altra. El camí estret travessa boscos ombrívols i plens de vegetació.
Arribats un moment, un corriol estret i costerut (Way Point) s'enfila per la muntanya tot seguint la canal plana.El sender és estret i a voltes poc clar, marques de pintura groga en pedres i troncs ens ajuden a no desorientar-nos.En poca estona superem un desnivell de gairebé 200 metres i ens endinsem al cor de la serra.
A partir d'aquí el camí conmtinua cap a la nostra esquerra i suaument va descendint fins a rodejar una gran roca anomenda la Panxa del Bisbe. Més endavant arribem a l'ermita de Sant Benet on hem pogut veure un grup de cabres salvatges a pocs metres de nosaltres. El camí és ara molt còmode a voltes empedrat però de seguida ens desviem a mà esquerra cap a l'ermita de la Trinitat.Les vistes cap a la plana del Bages tornen a ser molt extenses. Una mica més avall al pla de la Trinitat, retrobem el camí de l'arrel que ens portarà altra vegada per Santa Cecília.
Hem d'advertir que a partir d'aquest punt el GPS ha començat a fallar per falta de piles, però no tindreu cap problema amb el trak ja que el tram final era el mateix que havíem fet de pujada.
La ruta sense parades l'hem fet en unes 4 hores.

Cap a munt a la dreta

Final corriol

Vista dels Flautats i la roca de Sant Salvador

La trinitat

Panxa del bisbe

Sant Benet

Santa Cecília

• inakifeliu Nov 4, 2014

Hi ha un parell de punts en què es fàcil despistar-se, al trencall per la canal i a la Panxa del Bisbe.
    Ruta curta i bonica.

• Photo of coros

coros Feb 17, 2015

Si que és veritat, sense l'ajut del GPS pot ser una mica perdedora.
    Gràcies pel teu comentari.

• quirch Nov 6, 2016

Gràcies, és una ruta molt maca. El corriol que va amunt (primer waypoint) és dels que sempre em fan mandre agafar (per no saber on acaben) però val la pena. Quina pujada!

No he pogut seguir el track a l'ermita de St Benet, però era fàcil de trobar l'ermita anant pel camí de les escales, el que baixa al monestir.

Seria difícil fer-lo per primera vegada sense GPS, però és de les que tornaré a fer - segon cop sense problemes.

• quirch Nov 6, 2016

La majoria de la ruta no és difícil, però hi ha una pujada molt forta i relliscosa. De fet, anava relliscant molt en general, però clar, havia plogut la nit anterior.

• jinee Nov 22, 2017

I hope the trail map can be adjusted to reflect what we actually walked. The trail map we followed (in the loop portion) showed trails that didn't exit or have been blocked by overgrowth or fallen trees. But it was not hard to follow a well marked trail to reach the various key sites. The loop also showed a portion of trail that was extremely steep and slippery with loose dirt. One had to utilize the roots and tree trunks for stability and leverage. The views were stunning! And we like it better because it has more of a varied terrine. Not just flat.