Coordinates 1915

Recorded May 2016

2.4
4.7

near Monistrol de Montserrat, Catalunya (España)

Desde la plaça de la font gran a monistrol de montserrat, s´agafa el carrer de les escoles, que aviat em porta a l´inici del cami de l´angel, amb l´ermita del angel, al seu començament. Aquest cami forma part, i es l`inici del sender PR19, anomenat portal de montserrat, amb un recorregut de 23 km.
Vaig guanyant alçada, tot superant esglaons de la carena de la muntanya, fins arribar al monestir de sant benet. El monestir de Sant Benet de Montserrat és la comunitat benedictina més recent de Catalunya, fundada el 1952 a la muntanya de Montserrat de la unió de dues comunitats preexistents: Sant Antoni i Santa Clara de Barcelona (c. 1236-1952) i Sant Benet de Mataró (1881-1952).
Creuant la carretera, paso pel darrere del antic hotel colonia puig, per agafar la baixada dels matxos, que en porta a la carretera que mena a manresa. Agafo a la dreta fins el monestir de santa cecilia, romanic, la primera ordre monastica reglada de montserrat.
A l´altra bande de la carretera, pujo pel cami que duu al GR 172 i a l´alçada de la linia electrica que s´enfila amunt de la muntanya, es troba un pal indicant la canal de sant jeroni. Aquesta canal es una de les dures de montserrat. Es puja entremig de blosc de pedra amb algun trams lleullerament equipat i per troços de cami costerut, que a vegades perds de vista, i que pasa d´un costat a l´altra de la canal, guiant-nos per marques vermelles i per la linia electrica, l´ultim tram es el mes dret. Una vegada a dalt a l´esquerra m´en vaig al mirador del moro amb les seves antenes de comunicacions on encara hi han restes de l´antiga maquinaria del aeri de sant jeroni.
Baixant, a la dreta es troba l´heliport al peu de la roca del moro o montcau. A la deta de l´heliport baixa un torrent arbrat, vaig trobar un parell de ressenyes a blogs de senderisme i he provat de fer la baixada per aqui. S´ha de resseguir la llera del torrent per dins del bosc i a vegades es té que sortir a la llesca de roca per salvar algun resalt del torrent. En qüestió de tres- cent metres he arribat al cami nou de sant jeroni que porta al monestir. Deixo aquest per agafar el cam vell, i aviat el deixo per un corriol que puja a l´esquerra i que ressegueix la serra de les lluernes. Pujo a l´esmita de sant antoni, habilitada com a refugi. seguint el cami, despres de passar per sota de la roca de l´elefant arribo a l´emita de sant salvador, despres d´una forta baixada arribo a l´ermita de sant benet, i per darrere d´aquesta, un cami em deixa a les escales dels pobres fins al monestir de montserrat, despres de passar per l´ermita de santa anna i del pas del francesos, una mena d´escletxa amb graons.
Desde el monestir i desde la placa conmemorativa de mossen jaume oliveres segueixo el cami marcat de la travessa matagall-montserrat (verd i vermell) fins monistrol de montserrat.