Uploaded May 6, 2018

Recorded May 2018

2.1
4.2

near El Bruc, Catalunya (España)

Avui hem caminat els de Origen Girona per la Agulles de Montserrat, massís i monestir més emblemàtics de Catalunya, una sortida de 9 Km el gps estaba boix, deixem els vehicles en el coll de la Massana a l'oest de la muntanya serrada, doncs amb les seves formes capritxoses s'assembla a una gran serra, declarat parc natural per garantir la seva protecció, els incendis assoten desgraciadament aquestes muntanyes com el del 1994 que van morir diverses persones. Actualment en els dies festius fan pagar 4 € , comencem a pujar suaument per una pista forestal, de terres vermelloses i fem una petita parada en un mirador a l'esquerra del camí, per contemplar quan la boira ens deixa , avui és un dia plujós, la vall que neix als nostres peus i arriba fins a Marganell, és espectacular veure com les roques conglomerades formades per les erosions de l'aigua, al pas de milions d'anys, entra en el mantell verd de les copes dels pins i alzines.
La ruta contínua i a l'esquerra veiem les primeres formacions del relleu, la Foradada, La Cadira , totes estan nominades com anirem descobrint pels comentaris de Joan, imatges màgiques que ens van fent oblidar que a poc a poc, la pluja ens va calant i caminar en aquestes condicions es torna més difícil i cansat. Arribem a la Portella per una canal escalonada, passada aquesta ens trobem amb la primera grimpada equipada amb una corda, després d'estudiar la situació i sospesar els inconvenient decidim desistir, la roca mullada se'ns fa perillosa augmentant el risc de caigudes , a la muntanya seguretat total. Aquesta ruta passa pel refugi Vicenç Barbe, porta el nom de l'escalador mort en els Frares Encantats en 1942 és de FEEC i està obert des de 1961, aquesta vigilat, tenint els serveis mínims imprescindibles per als muntanyencs, allí esperarem que la pluja cesi i continuem la ruta pujant per la Canal Ampla fins al Portell Estret, comtemplem sorpresos les Agulles, parets verticals irreals, racons de fades i follets, paisatge sobrenatural que tenim la sort de gaudir.
Zigzaguean entre agulles, valls i baumes arribem al Coll del Xandri, una gran lloma de pedra entre la Monja i El Bisbe, el descens per la torrentera del Lloro se'ns torna complicat, la canal s'estreny, formant un coll d'ampolla, en un dels múltiples graons, el més alt i enfangat, hem d'instal•lar una corda fixa, per ajudar en el descens als components del grup. Vencent aquest obstacle arribem a un camí pla que serpentexa entre el relleu i sense dificultat ens retorna de nou fins al refugi, no ens adonem i estem en el coll del Guirló, visitant la capella de Sant Pau Vell, consagrada en 1084, es troba als peus del pujol on en el seu moment va haver-hi un castell , avui queden d'ell uns mínims vestigis, una paret.
I aquesta és la sortida als Agulles i Frares Encantats, doncs això, pluja apart, una encantadora excursió.

Hoy hemos andado los de Origen Girona por la Agulles de Montserrat, macizo y monasterio más emblemáticos de Catalunya, una salida de unos 9 km , el gps se marea por estos lugares, dejamos los vehículos en el coll de la Massana al oeste de la montaña serrada, pues con sus formas caprichosas se asemeja a una gran sierra, declarado parque natural para garantizar su protección, los incendios azotan desgraciadamente estos montes como el del 1994 que murieron varias personas. Actualmente en los días festivos hacen pagar 4 € , comenzamos a subir suavemente por una pista forestal, de tierras rojizas y hacemos una pequeña parada en un mirador a la izquierda del camino, para contemplar cuando la niebla nos deja , hoy es un día lluvioso, el valle que nace a nuestros pies y llega hasta Marganell, es espectacular ver como las rocas conglomeradas formadas por las erosiones del agua, al paso de millones de años, entra en el manto verde de las copas de los pinos y encinas.
La ruta continua y a la izquierda vemos las primeras formaciones del relieve, la Foradada, La Cadira , todas están nominadas como iremos descubriendo por los comentarios de Joan, imágenes mágicas que nos van haciendo olvidar que poco a poco, la lluvia nos va calando y andar en estas condiciones se torna más difícil y cansado. Llegamos a la Portella por una canal escalonada, pasada esta nos encontramos con la primera grimpada equipada con una cuerda, después de estudiar la situación y sopesar los inconveniente decidimos desistir, la roca mojada se nos hace peligrosa aumentando el riesgo de caídas , en la montaña seguridad total. Esta ruta pasa por el refugio Vicenç Barbe, lleva el nombre del escalador muerto en los Frares Encantats en 1942 es de FEEC y está abierto desde 1961, esta vigilado, teniendo los servicios mínimos imprescindibles para los montañeros, allí esperaremos que la lluvia amaine y continuamos la ruta subiendo por la Canal Ampla hasta el Portell Estret, comtemplamos asombrados las Agulles, paredes verticales irreales, rincones de hadas y duendecillos, paisaje sobrenatural que tenemos la suerte de disfrutar.
Zigzagueando entre agujas, valles y balmas llegamos al Coll del Xandri, una gran loma de piedra entre la Monja y El Bisbe, el descenso por la torrentera del Loro se nos torna complicado, la canal se estrecha, formando un cuello de botella, en uno de los múltiples escalones, el más alto y enfangado, tenemos que instalar una cuerda fija, para ayudar en el descenso a los componentes del grupo. Venciendo este obstáculo llegamos a un camino plano que serpentea entre el relieve y sin apenas dificultad nos retorna de nuevo hasta el refugio, no nos damos cuenta y estamos en el coll del Guirló, visitando la capilla de Sant Pau Vell, consagrada en 1084, se encuentra a los pies de la colina donde en su día hubo un castillo , hoy quedan de él unos mínimos vestigios, una pared.
Y esta es la salida a Les Agulles i Frares Encantats, pues eso, lluvia aparte, una encantadora excursion.

Mirador coll de la Maçana

Castle

Castell de Sant Bonifaci de la Guardia

La foradada la cadireta agulla dels osos,