Moving time  3 hours one minute

Recorded July 2019

2.3
4.6

near El Bruc, Catalunya (España)

Comencem la ruta a l'aparcament de Can Maçana, on hi ha també un punt d'informació. Hi podem accedir per l'A-2 sortida El Bruc i pujant per la carretera C-546.
Pugem pel camí ample però pedregós, passant pel mirador de la Maçana i el coll Guirló. Anem trobant algunes formacions rocoses ben curioses i espectaculars, com la Cadireta.
Passem el coll de Port, i quan arribem al coll del Miracle ens desviem cap a la dreta. Anem planejant cap a la bauma de les Pruneres, després el corriol es comença a enfilar, passem el coll de les Comes i anem tirant cap al cim del Montgrós. Des d'aquí tenim una espectacular perspectiva de l'Anoia mentre tenim Sant Jeroni a l'esquena. A més s'hi veu molta gent a Sant Jeroni mentre que al cim Montgrós no hi ha ningú i la tranquilitat és absoluta.
Baixem del cim i seguim cap a la dreta, cap a l'estret canal de la Salamandra. Després agafem un corriol a la dreta on trobem la llera del Torrent del Migdia. És un lloc súper tranquil i especial, venia a veure sobretot les agulles, però aquest indret m'ha sorprès molt positivament. En aquest tram hi ha marques però fa temps que no es repassen. Agafem un corriol a la dreta que s'enfila cap al Coll Mosset i anem vorejant les agulles de l'Arinjol, la del Senglar, la Proa etc.
Un cop travessem el torrent del Tambor i el Coll de Xicarró anem descendint cap al camí més ample del Bruc a la Maçana.
Una ruta per mi molt bona si volem descobrir una part molt més tranquila i poc concorreguda del Massís de Montserrat.