Time  one hour 46 minutes

Recorded May 2010

0.8
1.6

near Collbató, Catalunya (España)

Es tracta d’un itinerari de baixada de Montserrat a Monistrol de Montserrat, fàcil, que ens porta des de l’estació superior del cremallera fins l’estació inferior. Recomanem fer-lo de baixada atès que baixa tot el desnivell de cop amb trams d’escales i després planeja (pujar escales sempre és molt més feixuc que baixar-les). La pujada la podem fer amb cremallera o bé caminant pujant pel GR-96 o drecera dels tres quarts (tenim penjat el track al wikiloc per si us interessa), que puja amb un pendent més sostingut.
L’itinerari ens permet veure molt bones vistes dels del mar fins al Pirineu i de tota la vall del Llobregat.
Sortim de l’estació superior del cremallera (01) i baixem pel camí ample encimentat que va cap a La Cova, per sota les vies del cremallera, i arribarem a una cruïlla amb un corriol, a mà esquerra, amb un pal indicador (02), on seguirem per aquest corriol fins que arribarem a un altre pal indicador que ens indica l’inici del Camí de les Canals (03) per on continuarem de baixada fins arribar a l’estació elevadora d’aigua potable (04). A partir d’aquí continuarem per la pista que planeja de retorn a Monistrol passant per la cruïlla amb el GR-96 (05) i a la següent fita (06) continuarem per la dreta fins arribar a Monistrol (07). Arribem a la carretera i la travessarem, pujarem una mica per ella i a la dreta trobarem unes escales per les quals baixarem i ens dirigirem cap a la Font Gran (08). Continuem pel carrer de Sant Pere i girarem a l’esquerra pel carrer de Manresa i pel carrer de Julio Fuchs fins que arribarem a l’estació inferior del cremallera (09)