Moving time  one hour 59 minutes

Recorded March 2019

1.1
2.1

near Santa Maria de Meià, Catalunya (España)

Recorregut per la Coma de Meià, a la Noguera. Transitant per les espectaculars parets del vessant sud del Montsec de Rúbies. Des de Santa Maria de Meia amb cotxe pugem pel camí de la Cabroa cap al camí del Montsec o pista dels petrolers , aparquem a la zona del Tros del Gasparet per iniciar la caminada. Seguim la pista en direcció oest fins la font del Flequer on ens desviem a la dreta, indicador del Grau Ample, anem ascendint seguint el curs del barranc del Flequer, després pugem les costes de Santa Maria, trobem una tartera continuem pujant per superar el cingle fins al collet del Grau Ample , fabuloses vistes del Pirineu amb els cims nevats.
Pugem al Tossal de Mirapallars per esmorzar tot gaudint de les espectaculars vistes, però fa molt vent i busquem un lloc més arrecerat. Retornem al collet, trobem un ciclista que recupera forces després de la forta pujada. Carenagem direcció est, cap al Puig del Camí Ramader, pels límits de la Noguera i el Pallars contemplant les vistes panoràmiques. Abans de pujar al cim del Puig de camí Ramader, ens desviem pel corriol de l’esquerra que va baixant, primer suau i després en forta baixada fins arribar al cotxe.
Amb el cotxe ens atansem per la pista fins un corriol que travessa el riu Merler i porta a dos túmuls funeraris coneguts com les Lloelles. El sepulcre megalític, dolmen de la Lloella del Llop 1, i la Lloella 2 que formen part del nostre patrimoni arqueològic. Retornem al cotxe i seguim per la pista per tornar a Santa Maria, encara que aquest cop ho fem per l’altre costat per la Serra de Paús i Vilanova, ha resultat una circular amb 4x4 força interessant.
Dinem molt bé al Hostal Montsec de Santa Maria de Meia, hem tingut un temps primaveral. Ha estat una jornada perfecta