Uploaded February 28, 2017

Recorded February 2017

2.0
4.0

near la Morera de Montsant, Catalunya (España)

La sortida d’avui l’hem feta pel Montsant. Hem pujat al poble de la Morera, on hem deixat el cotxe a l’aparcament que es troba pujant pel camí que hi ha a la part dreta a l’entrada del poble. El recorregut que hem fet es exigent i te alguns trams que si be son curts, poden ser una mica complicats per a senderistes poc habituats o que desconeguin el Montsant.

Comencem a caminar pel GR 171 pel que arribarem a la Serra Major. La pujada ens ofereix unes vistes espectaculars i no es massa complicada, si be l’últim tram de la mateixa, transcorre per una estreta canal en la que cal posar alguna ma. Ja a dalt, seguim endavant i aviat trobem un primer encreuament senyalitzat, on també arriben els senders que pugen pels Graus dels Barrots o del Espinós, uns metres mes endavant arribem al sender que transcorre per la Serra Major (Nova senyalització). Seguim a l'esquerre pel GR 171, direcció al Toll de l’Ou. Durant una bona estona anem planejant per la carena, mes endavant, el sender passa pel mig de dues roques i un metres després arribem a un encreuament, on deixem el GR que segueix per la dreta, per agafar el sender de l’esquerra (PR-C 14), pel que arribem a la Cova de l’Os (Wp 1), des d’on seguim uns metres mes, tot baixant pel Comellar de la Cova fins que una fita a la dreta ens marca el punt on comença un preciós corriol que transcorre pel recingla de la Punta de la Juncà i de la Cova del Bocí i ens torna al GR 171 (Wp 2), ja propers a l'emblematic Toll de l’Ou, hi baixem per donar-hi una volta (Wp 3) i tornem a l’encreuament per seguir pujant cap a l’Aixaragall d’en Grau des d'on anem a trobar el corriol que transcorre pels Grauets del Mateva. El punt on comença esta senyalitzat en una gran roca que hi ha a la dreta del sender (Wp 4) i després anirem trobant forces fites que el fan ben fàcil de seguir. Inicialment te una forta pendent i aviat trobem una paret rocosa per la que cal pujar posant alguna ma, anem pujant cap a la carena, tot seguint les fites, tenim que grimpar fort en un parell mes de trams rocosos i ja tot seguint la carena arribem al punt on per l’esquerra puja el sender del Barranc de les Falles. Seguim endavant fins arribar al ja proper encreuament de camins (Wp 5), pel que ja hem passat abans al acabar la pujada pel Grau de l’Agnet, ara agafem la direcció del Grau de l’Espinós, per on comencem a baixar (Wp 6), direcció al poble de la Morera, del que ja tenim una vista espectacular als nostres peus, passem pel costat de les roques conegudes com “els Bitllots” i mes endavant per sota del “Rei i la Reina” i arribem al Grau de la Grallera pel que fàcilment baixem fins al cotxe.
Cave

COVA DE L'OS

Encreuament

Punt on el corriol que ve del PR-C 14 arriba al GR 171, prop del Toll de l'Ou.
River

TOLL DE L'OU

Information

GRAUETS DEL MATEVA

Pun on agafem el corriol que transcorre pels Grauets del Mateva FINS ARRIBAR A LA sERRA mAJOR

SERRA MAJOR

Encreuament. Punt on arriben per un costat, els Graus de l'Espinós, Agnet i Barrots i per l'altra El s de les Falles i Mateva.

GRAU DE L'ESPINOS

Punt on comença la baixada pel Grau de l'Espinós que porta a enllaçar amb el Grau de la Grallera