Uploaded January 22, 2015

Recorded January 2015

1.9
3.8

near Albarca, Catalunya (España)

MONTSANT-Albarca-Sant Joan del Codolar-Grau del Montsant-Cova del Meloner-Roca Corbatera-Mare de Déu de Monsant-Albarca:
Excepcional sortida al PARC NATURAL DE MONTSANT per realitzar aquesta ruta, es comença al bonic poble de ALBARCA recorreguts 500 metres es gira a l'esquerra en direcció a la ERMITA DE SANT JOAN DEL CODOLAR, es serpenteja per sobre d'un Grau durant uns 4 Km . fins arribar a l'Ermita, el camí és un tobogan constant de petites pujades i baixades tenint cura per l'altura que hi ha, a l'ermita ens trobem amb Monserrat una ermitana que habita en ella la qual ens facilita mapes, tríptics i informació d'aquesta zona del Montsant (li estem molt agraïts per l'interès i la simpatia mostrada cap a nosaltres).
En aquest punt s'inicia l'ascensió cap al GRAU DEL MONTSANT, uns dos km. i un desnivell d'uns més o menys 300 metres, un cop en aquest punt se segueix ascendint en direcció a la COVA DEL MELONER, que és una BALMA amb un  toll d'aigua, des d'aquest punt seguim ascendint cap a la ROCA CORBATERA i en aquest moment comença la nostra sorpresa ja que els arbres i arbustos en la seva cara nord estan plens de neu i conforme seguim endavant cada vegada és més gran la capa del blanc element, estant de sort per el temps que ens està fent un sol fabulós i malgrat això l'aire que bufa és realment gelat havent de abrigar-nos al màxim,, (Se m'oblidava que durant tota l'ascensió i pel fet que tota la vegetació és de baixa alçada les vistes que hi ha són moltes i boniques, per exemple el PANTÀ DE SIURANA, el poble de CORNUDELLA DEL MONTSANT, la MORERA DEL MONTSANT i finalment entre dues muntanyes es veu la MAR MEDITERRÀNIA), i per fi arribem a la ROCA CORBATERA.
Després d'al·lucinar amb les vistes (1163 Metres d'alçada), comencem el descens per passar per la PUNTA DE LA SERRA MAJOR, després baixar a l'GRAU DEL MONTSANT i finalment arribar a la ERMITA DE SANTA MARIA DE MONTSANT, després d'un petit descans vam començar un vertiginós descens des del GRAU DE LA MARE DE DÉU fins arribar al PLA DEL TEIX, (tot aquest descens s'efectua per un corriol ple de pinedes i arbres per la qual cosa tot el camí està ple d'arrels, fulles, pedres i en ser la part obaga esta humit de manera que es molt relliscós amb el que cal extremar les precaucions) des d'aquest punt i ja per pista en lleuger ascens al cap d'uns 2 km. arribem a la cruïlla on l'iniciar la ruta vam fer el gir a l'esquerra, i des d'aquí tornada al inici de la ruta, el poble de ALBARCA.
Espero que us serveixi d´ajuda i gaudiu com nosaltres.
Salutacions.
Albarca-església de Sant Vicenç
Desviament a l'esquerra
Panoramica de Albarca
Dirección GR-174 a Sant Joan del Codolar
Piedra con forma de seta
Panoramica amb el Pantà de Siurana
Pessebre en el camí de la Llisera
Sant Joan del Codolar desde el Camí de la LLisera
Ermita de Sant Joan del Codolar
Pujada al Grau del Montsant
Grau del Montsant
Panoramica amb la Mediterrània al fons desde el Grau del Montsant
Dalt del Grau del Montsant
Cami de la Cova del Meloner
Pla del Meloner
Cova del Meloner i flora gelada
Cami de la Roca Corbatera amb el Pantà de Siurana al fonsi mes flora gelada
Jh
La Roca Corbatera a la vista i mes flora gelada
Roca Corbatera ultim esforç
El cim amb el pessebre, i panoràmiques d'Ulldemolins, Albarca i l'ermita de Santa Maria de Montsant
Comença el descens cap a l'ermita de Santa Maria de Montsant
Punta de la Serra Major
Descens preciós
Gir a la esquerra
Agafar el corriol i no la pista és més bonic
Es comença a albirar Santa Maria de Montsant
Mare de Déu de Montsant
Darrer tram del descens
Gir a la dreta i enfilar cap a Albarca
D'alli dalt venim
Pla del Teix
Darrera rampa
Albarca
Plaça de Albarca

• Photo of salva007

salva007 Dec 12, 2016

Molt bona ruta per al Montsant, i amb un track molt ben marcat. Nosaltres l'hem a la inversa, surtin de St. Joan del Codolar, així el tram més fort el fem de pujada i com estava molt humit millor de pujada que baixar-lo. L'hem fet amb 4 hores 30 minuts.
    Ruta sense massa dificultat, tret el tram de pujada des d'Albarca fins a l'ermita que és bastant empinat.

• Photo of ibars

ibars Mar 23, 2018

Descripció molt bona. Facil de reseguir i molt canyera