Uploaded March 3, 2019

Recorded March 2019

2.5
5.0

near Montesquiu, Catalunya (España)

Comencem aquesta ruta circular, a l'aparcament de Montesquiu, seguirem per la pista que passa per davant el Castell de Montesquiu i seguirem per la pista de l'esquerra.
Seguirem aquesta pista fins a trobar una bifurcació, just a la riera de la Solana i agafarem el camí que segueix la riera. Seguirem aquesta pista, duran una bona estona, trobarem un corriol que marxa cap a l'esquerra amb un pal indicador que marca els Bufadors, nosaltres l'ignorem i seguirem rectes.
Més endavant el camí desapareix i seguirem per un corriol poc visible que va pujant fins a trobar un altre corriol ven marcat, que seguirem tot pujant, fins a arribar a la Collada del Beví Gros.
Aquí seguirem cap a la dreta i de seguida altra vegada agafem cap a la dreta, i seguirem aquesta pista passant pels quintans del Beví Gros i el Pla del Roure Gros, on aquí després de travessar una porta agafarem una petita drecera fins a la pista que porta al Coll de Beví.
Un cop al Coll, agafarem el corriol que marxa cap a l'esquerra i anirem pujant passant per algun mirador, trobarem una bifurcació i seguirem el de la dreta i seguint el corriol arribem al Collet de Bufadors i una mica més endavant als Bufadors, que són uns forats en unes escletxes, lloc espectacular per l'entorn.
Un cop donat un vol pel lloc, seguirem el corriol que va baixant fins a trobar la pista, que seguirem cap a la dreta i passarem per sota la cinglera, fins a arribar quasi pel camí don hem pujat, perquè hem d'agafar camp a través per anar a buscar la pista de sota.
Seguirem aquesta pista, primer trobarem un corriol que marca el castell, no farem cas, més endavant una pista que marxa cap a l'esquerra, que també marca el castell, també l'ignorem, passarem per davant el mirador de la Rovira, on es veuen vistes del Castell que es troba just al turó del davant.
Continuarem baixant fins a la riera, travessarem la riera pel pont i just davant les vies del tren trobarem el corriol que puja fins a l'aparcament de Montesquiu i final d'aquesta bona caminada