Uploaded October 26, 2018

Recorded October 2018

2.1
4.3

near Solíus, Catalunya (España)

Montclar – Poblat Ibèric Basarda – Sant Baldiri – Pedralta 21.10.2018
Agafem la carretera C-2550z que porta a Santa Cristina d’Aro. A una rotonda trobem l’indicador de Solius, carretera GIV-6611. Seguim per aquí aproximadament 1 km. A un costat, una antiga masia de nom Hostal Mas Plà ens serveix de referència per agafar un trencall a l’altra banda de la carretera. La pista forestal, amb bon estat, ens porta al Mas de Can Llaurador. Deixem el cotxe a peu de carretera sota l’ombra d’unes alzines i amb companyia d’altres autos més matiners que nosaltres.
Iniciem la caminada seguint la pista forestal que hem fet servir per arribar a Can Llaurador. A peu de camí, passem per davant del Menhir de Can Llaurador. La pista, de mica en mica, es va estrenyent fins arribar a una cruïlla de camins amb rètol indicador de El Montclar i Carcaxeills.
Anem seguint l’obac corriolet paral•lel al torrent de Montclar. En algun tram caldrà l’ajuda de les mans per agafar-nos a alguna pedra o soca per pujar amb més seguretat (res complicat pels caminadors habituals). El corriol finalitza amb la intersecció de la pista que porta al Coll de Ceps i a continuació al cim del Montclar.
Fet el cim, cal desfer part del camí. Més endavant agafem un corriol força amagat a mà dreta per acostar-nos al poblat Ibèric de la Plana Basarda. Diferents i curiosos forats excavats a la roca en forma de dipòsits és el que hi podreu veure.
Visitat el poblat, desfem el corriol i tornem a la pista fins a trobar el primer trencall a mà esquerra que ens porta, primerament al Coll de Sant Baldiri i més endavant, a les runes de l’Ermita de Sant Baldiri.
Feta la visita, retornem al Coll i seguim la pista a mà dreta direcció al coll de l’Escorpí. Més endavant hem d’abandonar la pista i agafar un corriol per arribar al esmentat coll amb connexió amb el GR-92. Seguim el GR direcció els Tres Camins/Sant Feliu de Guíxols durant un tram de corriol. A mà esquerra, seguim uns punts de pintura de color blau que ens desvien del GR i ens enllacen amb la pista/tallafocs de la línea elèctrica que ens porta directes a Pedralta.
En el Coll del Pla de Pedralta, enllacem novament amb les marques de GR direcció Romanyà de la Selva. Seguim el GR92.1 fins arribar al cotxe.
Important portar GPS per poder seguir el recorregut.
Compte en fer aquesta caminada en època de calor. No hem trobat cap font en tot el recorregut.