Uploaded January 25, 2017

-162 f
1.5
2.9

near Montclar d'Urgell, Catalunya (España)

(En mi web, se accede a la traducción automática al castellano, galego y euskera) (In my web, you can access the automatic translation into English and other languages)

(Urgell) Ruta el 25/01/2017; 9,5 km; +176 -176; 3 hores. Excursió organitzada pel Grup del Dimecres amb el següent itinerari: Montclar, la Mina de Montclar, El Monòlit, Boca Sud de la Mina del Canal d’Urgell, Castell de Montclar. Participants: Josep, Lluís, Carles, Dolors, Anna, Remei, Montse, Alfred i Miquel. Tipus de sortida: anada i tornada al mateix punt; Dificultat: fàcil. (Amb visita al castell).

Comencem a Montclar d’Urgell. Aparquem a la Plaça de Baix , seguim el carrer del raval cap a oest, pugem un tram del carrer Major i després seguim, sempre a l’oest, el carrer dels Barons de Montclar.

Deixem les cases enrere i podem comprovar la intensa i blanca gebrada d’aquesta matinada. El fred és viu: -4ºC. Mentre el rei català era Pere IV, el 1346, a l’Urgell es feia el primer estudi per construir un canal. A Navarra la sobirana era Juana II, que estava casada amb Felipe, comte d’Evreux, raó per la qual va governar des de França... ...