4.0
7.9

near Mura, Catalunya (España)

Sortida - arribada, aparcament del Coll d'Estanalles, carretera de Talamanca a Matadepera.
Camí ben fresat i marcat en les Cruïlles, ens apartarem del principal per visitar el Òbits, baixar a Santa Agnès i voltar per can Garrigosa.
Agafarem la pista que més endavant es converteix amb camí i que puja al Montcau (direcció est), baixarem i passarem per el col d'Eres fins arribar a les Pinasses, deixarem el camí principal i marxarem a l'est, voltarem al turó del Òbits amb la finalitat de veure les coves del Cingle dels Òbits. Retornarem al camí principal fins a arribar al Morral del Drac, en el Col baixarem per el camí que va a Santa Agnès. Visitarem les ruïnes de l'ermita i tornarem a pujar per enfilar cap a Sant Llorenç del Munt (Catalunya Romànica, llibre XVIII, el Vallès Occidental, pàgina 117) .
Retornarem al coll del Morral del Drac i agafarem el camí que baixa per la obaga primer seguint la canal de l'Abella i després per sota del cingles dels Cavalls, més endavant es converteix en pista que seguirem fins a arribar al caire. Deixarem la pista i baixarem a trobar una de principal que tenim sota nostra (direcció sud), la seguirem (direcció oest) per anar a trobar el torrent de can Garrigosa,: Continuarem per el solei per després continuar per la que ens portarà al torrent de la Pedrera, continuarem per el solei (direcció oest) fins a trobar un nou torrent sec, seguirem (direcció nord) a trobar la pista i el GR que baixa de la Canal del Pi Tort.
El Seguirem i ens portarà a creuar la Riera de les Arenes, tot pujant a la carretera que seguirem un tros ( direcció nord ). Una mica més endavant surt el Camí Ral (direcció oest), que ens pujarà a la carena del Collet Estret. Seguirem per la carena (direcció nord) fins a sota al Castellsapera. Deixarem el camí principal i agafarem el que puja en direcció est al Castellsapera.
Baixarem per la cara nord per un petit grau i anirem al Coll de Tres Creus. Deixarem el camí principal i pujarem al Turó de la Pola, baixarem per la cara nord fins al Coll del Boix. Deixarem el camí per continuar per la carena i agafarem el que marxa a
l'est i ens portarà al Coll de la Garganta, continuarem i pujarem a Sant Jaume i baixarem a la casa de la Mata tot seguint per la pista fins a arribar a l'aparcament.
Cartografia Editorial Alpina, mapa Sant Llorenç del Munt

• Photo of titimontse

titimontse May 2, 2011

Una pregunta
    com vas pujar al turó de La Pola...pel dret?
    en el track sembla que vagis pel dret i baixis pel camí

Está molt bé aques track
    el faré un día
    gràcies

La cosina de Terrassa

• Photo of JORDI FREIXA SALA

JORDI FREIXA SALA May 2, 2011

Hola Montse.
    Per pujar tens un camí, et cal deixar el GR.