Uploaded September 3, 2017

Recorded September 2017

2.7
5.4

near Montcada i Reixac, Catalunya (España)

Caminada des de Montcada i Reixac a la serralada de Marina, en que sortint des del centre de la població, hem creuat el pont del riu Besós per començar a pujar seguint el SL C-148, passant per l’àrea de lleure de Vall-llosera i la font de Tort, per anar fins a l’antiga església de Sant Pere de Reixac, on hi ha un mirador amb bones vistes sobre la plana de Montcada i la Llagosta.

Continuem pujant i anem fins al poblat ibèric de les Maleses, jaciment arqueològic molt estudiat i ben conservat, que està situat dalt del turó del mateix nom i amb unes vistes esplèndides sobre el Vallès, part del Maresme i del Barcelonès, així com, el Montseny, Montserrat, Sant Llorenç del Munt i en dies molt clars, fins i tot, es pot veure part dels Pirineus.

Seguim endavant, passant per la Coscollada, des d’on baixem per una ample pista a la urbanització de la Vallençana on molt a prop hi ha primer, l’ermita de Sant Onofre i tot seguit, la de Sant Climent, des de la que veiem a sota nostre, el monestir de Sant Jeroni de la Murtra, mentre baixem cap al dolmen d’en Genis, per desprès encarar la pujada al turó de Puig Castellar.

En aquest turó, hi ha un altre poblat ibèric, també molt ben arranjat i amb panells informatius que faciliten la comprensió dels treballs de restauració que si han fet, així com, uns bancs dalt del cim, per contemplar la reconstrucció i les imponents vistes que si poden gaudir, ja que, a més dels indrets abans esmentats, tenim sota nostre, tota la ciutat de Barcelona, el seu litoral i la serra de Collserola amb el Tibidabo.

• Photo of iltrueno

iltrueno Nov 26, 2017

Moltes gràcies per la ruta!!
    Llàstima però que la vaig cagar carregant el track al Base Camp però no al dispositiu del GPS jaja! M'en vaig adonar ja a Montcada a l'inci, però be més o menys recordava la ruta i tot molt bé menys un descuit al Coll de Moià, on enlloc de tirar cap a Sant Pere de Reixac (que estava a la vista) vam anar per Can Piqué i vam fer carretera per davant de la perdrera fins el Collet de la Vallençana! Ves coses que passen! jaja. Error meu per no comprovar el GPS!
    Però molt bé la ruta; la Font dels Caçadors, Sant Pere de Reixac i el Poblat Ibèric de Les Maleses ja el visitarem en una nova excursió, amb el GPS revisat perquè no hi hagi cap error humà denou! jaja.
    Molt recomanable la sortida!

• Photo of erill

erill Nov 27, 2017

Gràcies iltrueno pel comentari i llàstima que no poguessis seguir el track correcte, doncs a més de S. Pere de Reixac, també és molt interessant de veure el poblat ibèric de les Maleses. Ja tens excusa per tornar-hi.