Moving time  3 hours 17 minutes

Recorded December 2018

2.2
4.5

near Agres, Valencia (España)

Comencem la ruta des del Santuari de la Mare de Déu d'Agres, també anomenat Monestir d'Agres o Santuari de la Verge del Castell, agarrant el PR-CV 27 que ens porta prop del castell d'Agres, pel sender dels Teixos fins a arribar al refugi del CEA (Centre Excursionista d'Alcoi). Agarrem la senda que ens porta fins al cim del Montcabrer, vorejant l'Alt de Cernical. El Montcabrer és el cim més alt de la serra de Mariola, amb 1.390 metres d'altitud i ès el tercer cim més alt de la província d'Alacant, per darrere de l'Aitana i el Puig Campana. Una vegada en el cim, desprès de disfrutar de les vistes de les comarques del Comtat, l'Alcoià i Vall d'Albaida tornem per on hem vingut i passem a vore la Cava Arquejada. Datada del segle XV el pou de neu o gelera és emblema del Parc Natural de la Serra Mariola. Decidim tornar per la pista, ja que a causa de la gelada nocturna, es fa el descens perillós pel PR- CV 27.

Inici de la ruta

Information

Informació sobre el sender dels Teixos

Dreta i vista a les ruines del Castell d'Agres

D'este castell apareixen diferents referències històriques. L'11 de març de 1255 el rei concedeix aquest i altres castells de la zona com el d'Alfafara són donats a Ximèn Peres d'Orís. I a partir de llavors, el castell va canviant de propietari contínuament fins que en la segona meitat del segle XV passà a mans de Joan Roís de Corella, comte de Cocentaina. Al castell també s'han trobat algunes restes d'època musulmana.

Dreta

Creuem la pista, i continuem rectes