Uploaded August 31, 2015

Recorded August 2015

0.7
1.4

near Montblanc, Catalunya (España)

No parem de trobar incentius per a fer petites excursions pels voltants de la Vila Ducal. A més, quasi sempre, com aquí és el cas, ens hi trobem agradables sorpreses. Som-hi.

Gràcies a la fantàstica web SpeleoIndex vàrem veure que hi ha tot un seguit de coves i avencs no gaire lluny de Montblanc, als primers contraforts de les Muntanyes de Prades, i vàrem decidir d'arribar-nos fins a l'anomenat, a la cartografia de l'ICC, Racó de l'Hospital, al Barranc del Mas d'en Fort, on s´hi troba la Cova Gran del Racó o Cova del Racó de l'Hospital.

El camí d'anada el fem de pujada xino xano per la pista de terra del Camí de les Aigües, fins que arribats a un tomb del mateix, poc abans de la mitja hora d'haver començat a caminar, veiem petits corriols amb fites de pedra a banda i banda (gràcies com sempre als que desbrosseu i marqueu els camins).

Comença l'aventura!

Primer ens dirigim a la dreta, cap les fosques parets verticals que entreveiem. No triguem a trobar-nos una mena d'entrada a la zona: unes roques que hem de passar per sobre i pel mig, darrera de les quals hi trobem un parell d'agulles rocoses. Ja estem envoltats de petites cavitats, roques amunt i avall. Mirant de seguir les fites cap a la muntanya davant nostre, amb perseveració (i pantalons llargs millor que curts), al cap d'uns cent metres s'arriba a la cova. No és ben bé un forat a la muntanya, sinó més aviat unes grans cavitats originades per la caiguda de grans blocs calcaris, amb entrades per dalt i per baix.

La complexitat del terrenys fa que avui, després de gaudir de l'indret una estona, no investiguem més per aquí. Tornem a la pista i a ara seguim l'altre corriol cap a baix.

Tot d'una, i després d'anar amb compte fent un salt sobre roques per sobre una diàclasi, ens trobem, tots molt a prop, l'Avenc de la Figuera, la Cova del Siroll o de l'Heura, l'Avenc l'Arrel (quasi un dúplex, amb cova dalt) i l'Avenc Estret. Gens malament!

Ara el corriol que baixa és encisador, passant també pel costat de més cavitats, fins arribar a la per nosaltres gran sorpresa de la Font de la Ginesta.

Un indret molt ben arranjat, amb una font que raja força, una bassa amb peixos de colors, ombra, vistes, ... Deliciós.

De manera molt tranquil·la, el camí seguix baixant fins arribar a la pista del Barranc de la Coma d'Alandò que ens porta fins passada la gran bassa al reprendre el camí d'inici, ara ja de tornada.

Que ho gaudiu quan ho feu.

Salut i botes.
Antic_corral_de_pedra_seca
Esquerra_pista_per_la_Coma_de_l'Alandó

• Pol Fortuny Masdeu Jul 25, 2017

Volem recordar, que la Font de la Ginesta és una finca particular i per tan no és un espai públic. Així que agrairíem que no es publicités aquest espai. Gràcies

• Photo of Ambotes

Ambotes Jul 25, 2017

Benvolgut Pol.
    queda constància doncs de la teva voluntat.