Uploaded April 3, 2015

Recorded April 2015

1.3
2.6

near Girbeta, Aragón (España)

Comencem a la zona d'esbarjo de la Masieta. Per arribar-hi, des de la N-230 al poble de Pont de Montañana agafem el trencant que surt de la carretera que va direcció Tremp. El camí està asfaltat fins al pàrking. Cal pagar 4€ per cotxe en dies festius o temporada alta.
Trobem una caseta d'informació amb mapes i recomanacions. Anem seguint el camí indicat del GR-1 durant tota la ruta, marques blanques/vermelles. Al principi el camí voreja el pantà de Canelles, amb vistes també a l'ermita de la mare de Déu del Congost, el castell de Girbeta, i el pirineu al fons. Arribem a un tram més pedregós, "les Tarteres" on el camí ja s'estreny, fins arribar al pont penjat. A partir d'aquí fins al Congost de Mont Rebei gran part del camí és excavat a la roca amb una barana de cable per poder-se agafar en tot moment, però sense barana pel costat del riu. Pot sobreimpressionar en cas de vertígen. Apart d'això és espectacular veure en una bona alçada com el riu Noguera Ribagorçana s'obre pas en mig de les parets de pedra, separant Catalunya i Aragó. L'alçada de les parets en el punt màxim és d'uns 500 metres, i en el punt més estret les separen tan sols uns 25 metres.
Després d'una curva a l'esquerra on hi ha un banc per seure hi ha la cova Colomera pujant per un corriol. De les excavacions arqueològiques que s'han fet en aquesta cova s'estan obtenint dades de les condicions ambientals dels darrers 7000 anys que poden ajudar a entendre el canvi climàtic. S'hi observen també corbs i altres aus que hi volten i hi tenen el niu.
Seguim pel camí excavat a la roca una estona fins que sortim del congost. Per tornar desfem el camí.
Hi ha molt poc desnivell a la ruta , menys del que surt als GPS ja que la senyal dins el congost és escàs.