Uploaded May 21, 2019

Recorded May 2019

1.7
3.4

near Monells, Catalunya (España)

Si et posiciones sobre " Veure més " (color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, podràs veure tot el àlbum de fotografies d'aquesta sortida...
Ruta feta amb el caminants dels diumenge i els nostres inseparables companys de “quatre potes”.
Ruta que ens permet caminar al entorn de Monells i Corçà, visitant el pou de Glaç del Bosc de Puntuí, molt a prop del pou, es troba la font del Conte (altres li diuen la font de la Teula). Passat el Rissec, hem anat a visitar l’ermita de Santa Cristina... aquesta és una ermita d’origen medieval del municipi de Corçà (Baix Empordà), situada a uns cinc-cents metres als afores del nucli, en direcció sud.
L’ermita és un monument protegit amb categoria BCIL i inclòs en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic Català. Tot i que se li han suposat orígens altmedievals, cal avançar fins a 1235 per a trobar el primer esment de la capella. L’edifici consta d'una sola nau i absis de planta semicircular amb tendència a la forma de ferradura. La base de l'absis sembla del segle X i la resta de l'edificació pertany als segles XII o XIII. Ambdues parts es diferencien pel tipus de carreu: pedra sense treballar a la base (segle X?) i blocs de pedra ben tallats en la resta d’edifici, suposadament del segle XII, tot i que fou reconstruïda com a mínim una vegada ja al segle XIV i s’aprecien intervencions importants d’època moderna. A l’interior hi havia hagut el retaule de Santa Cristina de Corçà, executat dins el darrer quart del segle XV, en data indeterminada. Atribuït al pintor gironí Miquel Torell (actiu entre 1471 i 1486), avui es troba conservat i exposat al Museu d’Art de Girona. L'obra descriu amb gran realisme els detalls del martiri de Santa Cristina de Bolsena, verge i màrtir.
Passat al altre costat de la carretera GIV-6701 (Corçà-Bordils), ens dirigim a Corçà, anant a tocar del barri de Santa Cristina i caminem fins arribar a la riera de Rodonell, que seguim un tram fins la pista del mas Vidal. L’agafem en pujada, passant pel mas Güell i el Coll del Quatre Camins. Ven a prop del coll es troba el Forn Rajoler de Can Llobet i seguint pista avall arribem a Planils, passant al costat de Can Ponç, deixem aquest petit llogarret per endinsar-nos al bosc de Planils on es troba el forn de Calç de Can Ponç, al costat del camí. Un xic més endavant deixem la pista per caminar per un llarg i fressat corriol, ara encarats a Monells que arribem passant pel costat del IRTA (Centre de Noves Tecnologies i Processos Alimentaris).
A la plaça de Monells ja ens esperen per esmorzar, donant per finalitzada aquesta plàcida sortida.
Salut i bones caminades!!

Parking

Monells...aparcament i començament de ruta

Tree

Bosc de Puntuí

Pou de Glaç del Bosc de Puntuí

Font del Conte (o de la Teula)

River

Can Ponç, Planils

Ruins

Forn de Calç de Can Ponç

Deixem pista i entrem al corriol

IRTA...Monells

Bridge

Pont sobre el Rissec

Provisioning

Monells final de ruta i esmorzar