1.8
3.5

near Molló, Catalunya (España)

Ruta circular a peu per la comarca del Ripollès.

Sortida i arribada des del poble de Molló.

La ruta va en sentit antihorari, surt del aparcament de Molló i passa pel camí i el Mas de La Bola, els Bedollars del Grell, la casa del Grell de Dalt, el Puig Assiol, el Puig Moscós, el Puig de Sant Joan, els Igols d´en Romanic, l´Oratori de Santa Magdalena, la font del Rossinyol i can Pletis i acaba de nou a Molló.

Sortim del aparcament del poble i agafem carrer amunt direcció Nord, passada la plaça Major agafem carrer de la dreta i uns metres després, a l´esquerra, enfilem decididament per sobra el cementiri seguint el camí de La Bola, creuem el Torrent de La Font de L´Espatllat i desprès de fer dos girs de 180 graus arribem al Mas de La Bola, seguim per bon camí deixant la casa a la nostra dreta, en poca estona entrem al bonic Bedollar del Grell, creuem el Torrent de Can Freixe, podem veure la gran Masia sota nostra, baixem uns metres per anar a creuar el Clot de Sant Benet, a la nostra dreta podem veure dos petits però bonics salts d´aigua, passem per la casa del Grell de Dalt (en runes), continuem pujant en direcció Nord, a la dreta, boniques vistes del poble d´Espinavell, el camí gira en direcció Ponent i pugem pel mig de prats al Puig Assiol i al Puig Moscós, punt més alt de la ruta. Bonic mirador del Canigó fins a la zona de Vallter, de la Garrotxa i el Ripollés. Comencem a baixar tot seguint un tancat pel bestiar en direcció Sud, creuem una porta del tancat i passem pel Pla i el Puig de Sant Joan, uns metres més avall passem pel Igols d´en Romanic, son unes mulleres on neix el Torrent de la Font de l´Espatllat, passem pel oratori de Santa Magdalena, ara, seguim camí a l´esquerra i baixem a trobar la casa de Can Pletis i la font del Rossinyol, avui sense aigua, continuem baixant i poc després de passar un gran dipòsit d´aigua trobem a la nostra dreta una font, aquesta amb aigua, entrem al poble i en poca estona acabem la ruta al punt on fa unes hores hem començat.

Bonica, entretinguda i agradable ruta, fàcil, curta i amb poc desnivell. Passa pel bonic Bedollar del Grell, a la tardor amb preciosos colors, puja al Puig Moscós on podem gaudir d´un espectacular mirador, creuem per boniques pinedes, prats de pastura i torrents, sempre acompanyats de boniques vistes. La ruta transcorre, sense problemes, per pistes i camins marcats.

Bar Can Bertran

Puig Moscós

Sortida/Arribada

Torrent de Can Freixe

Torrent de la Font de l'Espatllat

• Photo of josep sanyas

josep sanyas Nov 30, 2019

bonica i entretinguda Caminada, el Puig Moscos tot i no sent un cim prominent, ens ofereix unas vistes 360º espectaculars. Molló molt acullidor.

• Photo of albert/calmingo

albert/calmingo Nov 30, 2019

Una matinal excel.lent amb donat a l'Hostal Costabona.

• Photo of jordi.concustell

jordi.concustell Nov 30, 2019

Ruta sorprenent per les vistes que té. Fàcil de seguir i accessible per tothom. Gràcies per compartir la.

Terricat Nov 30, 2019

M´alegro josep sanyas de que t´hagi agradat aquesta bonica ruta.Gracies per la teva aportació i puntuació.

Terricat Nov 30, 2019

M´alegro jordi.concustell de que t´hagi agradat aquesta bonica ruta.Gracies per la teva aportació i puntuació.

Terricat Nov 30, 2019

M´alegro albert/camilgo de que t´hagi agradat aquesta bonica ruta.Gracies per la teva aportació i puntuació.