xprat

Recorded June 2018

4.6
9.2

near Moià, Catalunya (España)

Caminada molt llarga, però agradable, al transcórrer entre boscos i rieres.
A la tornada he seguit el GR177, anant quasi sempre per camins amples i fàcils. Es pot anar i tornar seguint aquest recorregut (evitem alguna dificultat de l'altra ruta).
A l'anada, hi ha un lloc de dificultat degut a un tancat electrificat que abans no existia. És al punt que s'arriba al fons de la vall de Marfà, a on hi ha una casa ( jahe fet una foto i comentaris). Segurament s'evita saltar el tancat si es continua el camí i es passa per davant la casa.
Després d'una petita pujadeta per un corriol, passem pel costat del Golf Montbrú.
Per aquesta zona hi ha vaques braves, cal anar amb compte.
Al fons a l'esquerra el Montcau i a la dreta Montserrat. Anirem baixant per aquest territori, i al fons ensotat queda Monistrol de Calders.
Aquesta casa ha fet un tancament perimetral de la casa, i en aquest punt cal saltar el filat per accedir al camí ample. Mirar si continuant per davant la casa s'evita el tancat.
Arribem a baix la riera de Marfà, una zona ombrívola per refrescar-nos a l'estiu.
Des d'una vista alta, es pot veure les grans roques que voregen la riera, i que a l'estiu podria ser un bon lloc per prendre el sol i banyar-se, però segurament no baixa tanta aigua com avui.
Avui que hi ha tanta aigua, és relaxant contemplar el saltant i el seu so.
També a prop hi ha la riera de l'Om, que no sempre hi baixa aigua.
Malgrat ser a l'estiu, aquesta zona és força boscosa i no hi toca gaire el sol.
Una altra panoràmica on es veu l'amplada excepcional de l'aigua.
No està preparat per travessar la riera a peu, i baixa més aigua de l'habitual. Però no podem tirar enrera, i avui caldrà mullar-nos.
Agafem el GR 177 que és més curt,i és el mateix que hem seguit des de Monistrol de Calders.